Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den bittelille Explorer-tråden.


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

  • 10 months later...
21 minutter siden, Audun skrev:

Måtte jo ta et bilde av begge. 1f60a.png

44065433220_8beccb32d3_k.jpg

?

 

Trodde Gibson var større en Epi, men ser nå at plekterbrettet bare er anderledes, eller? Akkuratt i dette øyeblikk syns jeg faktisk Epi brettet satt penere på.

Kommer også bilde av min etterhvert, når jeg får mitt plekterbrett :P 

 

Endret av Berserker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pledrik skrev:

Æsj, jeg har bare en. Trodde nettmobbing skulle slås ned på, jeg.

6CA56C29-ED47-492B-B27B-11BCBF682AB7.thumb.jpeg.8826291735909c3f09b4fa8e37bf8b32.jpeg

Fikk ikke lov å like mer en 1 gang, så dette får gjøre opp for det: ??????

Endret av Berserker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Berserker skrev:

1f60d.png

 

Trodde Gibson var større en Epi, men ser nå at plekterbrettet bare er anderledes, eller? Akkuratt i dette øyeblikk syns jeg faktisk Epi brettet satt penere på.

Kommer også bilde av min etterhvert, når jeg får mitt plekterbrett :P 

 

Er nok litt forskjell på fasong og mål både på selve gitaren og plekterbrett. Epien har blandt annet mer avrundede hjørner. Man ser også tydelig at headstock har mindre vinkel både bakover og nedover på Epi. Litt større forskjeller enn jeg trodde, faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, elektronaut skrev:

Må si den Epien er ganske pen. Hvordan er spillbarheten sammenliknet?

Spillbarheten er rimelig lik faktisk. Halsprofil er tilnærmet identisk, men Gibboen tåler enda litt lavere action før det blir buzz, og da må det nevnes at butikken jeg kjøpte Epien fra, brukte mye tid på justering og filing av bånd før den ble sendt til meg. Fortsatt er det antydning til båndskjegg, noe det ikke er antydning til på Gibboen.

Gibsonen veier merkbart mer. Jeg har ikke veid den, men når Epien veier såvidt over 3 kg. skal det ikke mye til. Gibson låter også litt "tyngre" og fyldigere. Det er jo en kombinasjon av treverk, hardware og pickups. Her er det ikke nødvendigvis slik at jeg tenker den ene er bedre enn den andre, men litt forskjellig er de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette ved å søke i gamle nettsider fra Gibson på Wayback Machine. Apropos spørsmålet i en annen tråd om Ebony gripebrett på hvite Explorere, så står det her hvitt på svart. Jeg var heller ikke klar over at Gibson selv offisielt kalte modellen X-plorer.

32070866538_dcecb74260_b.jpg

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.