Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den bittelille Explorer-tråden.


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 6 months later...
16 timer siden, Troll skrev:

På grensen til juks, men Wikipedia sier at Kelly er en "heavily modified Explorer". 

Den ser definitivt best ut i dagslys. 

20190822_220806.jpg

20190702_161619.jpg

Juks eller ikke, jeg er glad for at du postet. Knalltøff var den!

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
2 timer siden, Evil_Caprino skrev:

Hadde en sånn for lenge siden. Sunburst made in Korea. Var ikke så dyr. Var det mellom 4 og 5 da tro? 

Lå ute til 4.500 kr med BKP. Fikk en god reduksjon siden selger kunne gi den fra seg uten pickups. Det er vell kjøpers marked for Dean i Norge. 

Håper den er spillbar! 

Lenge siden jeg har spilt på Dean, men har ofte vært etterlatt med et godt inntrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Evil_Caprino skrev:

Veldig fornøyd med min ML. Var ikke så veldig fornøyd med "Explorern" husker jeg. Låg/ligger ute en US Dean på Finn til 8K. En Elite med limt headstock. Veldig bra de eldre amerikanske. Men designen er nok ikke for alle. 

Får gi den en sjanse. Har uansett lyst på en ML etterhvert. Aller helst en amerikaner, men har prøvd et par Koreanere og de imponerte til prisen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått montert et sett med BKP Painkiller i denne. Dommen er at gitaren er hakket kvassere enn hva jeg såg for meg.

Imponerende lav action, lett i vekt, god sustain og lettspilt. Halsen er noe tykkere enn jeg hadde sett for meg. Nærmere en Gibson 60s profil. Den har ikke den punchen og bassresponsen som noen heavy gitarer har, men tror det kan bli en skikkelig bra rockeøks med et sett pickups som har noe lavere output enn BKP. 

Karakter: Spillbarhet og lyd, så er denne en klar oppgradering fra MIJ Kelly KE3 som jeg postet lenger oppe.

Tror nypris på disse lå på rundt 7k for Korea og 4k for China med egne Dean Humbuckere. Denne er fra Korea og har svart binding i motsettning til andre Dean Explorer av lignende type. Grover tunere, string through. Fin gitar! 

Endret av Troll
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.