Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper demotråd


Alfi27

Anbefalte innlegg

Ålreit, mange som vil høre hvordan denne låter sikkert så har fikset et low gain (eller kanskje mer medium gain) og et high gain lydklipp (foreløpig). Har tenkt å legge ut mer, blant annet hvis noen har noen forespørsler og etterhvert også en sammenligning med (gamle) Axe FX.

Kan gjerne si litt om presetene også: low/med gain er et superenkelt oppsett, rett og slett en Plexi (type «bright«) rett i et Marshall 1960 med G12M (Greenbacks) fra Redwirez. High gain er en Überschall med en tubescreamer i front og et ENGL Pro 4x12" med V30, også fra Redwirez. Er ikke noe tracking på noen av klippene.

Gitaren som ble brukt er en strålende flott Gibson Les Paul Custom Silverburst :D

Low/med gain

High gain

Siden det dessverre aldri ble noe med meg og Helix kan jeg like godt bruke denne tråden til erstatteren! Fiksa noen klipp, har profila ampen min (EVH 5150III) så nå kan dere gjette (dere som vet svaret holder kjeft :P )!

Kan muligens også slenge med Axe FX i sammenligningen, men det blir ikke helt fair da jeg må skru som en gal, om det i det hele tatt er mulig å få den til å låte såpass likt.

High gain

Medium gain

Endret av Alfi27
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er hhv del 1 og del 2 samme i begge klippene?

Jeg tror jeg likte lyden i del 1 best på Hi-Gain og del 2 best på low gain. Hva som er hva har jeg dog ingen verdens formening om, for det var rimelig likt i mine høyttalere. Kun nyanseforskjeller, noe som er imponerende fra Kemper-teknologien.

Skal jeg prøve meg på en gjetting så gjetter jeg på at del 2 er 5150 og del 1 er Kemper, basert på at del 2 låt best på low gain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet på litt mer action her (som vanlig), men var noen som gjetta i chatten så fair enough :P

Del 1 og del 2 er samme i begge klippene ja, ampen var del 1 og Kemper del 2 ;)

Her er et annet klipp med en dritnice Fender Deluxe Reverb-profil jeg fant

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.