Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

På tide å opprette en tråd for å vise alle de ulike G&L-gitarene og bassene som finnes hos forumdeltakerne her. Det må da være mange etter hvert?

Her er mine .. så langt.

ASAT_ash.jpg

G&L ASAT Classic US Butterscotch Blonde 2011 - her med Fender "askebeger". Den er i grunnen min favoritt.

BBIce.jpg

G&L ASAT Classic Bluesboy US Black Ice edition 2013.

Legacy.JPG

G&L Tribute Legacy HB 2012.

3GL.jpg

Og her er alle tre samlet i kroken

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble for ikke lenge siden eier av en Legacy Tribute. Ble veldig fort venn med den :) Kan hende at 12" radiusen er noe av årsaken, samt at vibratoen virker til å være veldig stabil. Har absolutt gitt mersmak! Får hive ut et bilde ved neste anledning..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med askebegeret så er du der ;) Nydelige økser!

Hehe. Askebegeret er mest en gimmick. Men siden jeg nesten alltid bruker neck-pickupen, så hender det det er ok å hvile handa på - så lenge jeg ikke trenger å dempe. Men det originale Fender-askebegeret passer altså ASAT Classic-bridgen.

[Edit]: "Blondie" har for øvrig samme bridge-pickup som den svarte Black Ice Bluesboy, der under askebegeret.

Endret av toralfsan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble for ikke lenge siden eier av en Legacy Tribute. Ble veldig fort venn med den :) Kan hende at 12" radiusen er noe av årsaken, samt at vibratoen virker til å være veldig stabil. Har absolutt gitt mersmak! Får hive ut et bilde ved neste anledning..

12" radius er jo standard på nesten alle G&L-gitarer, og på alle mine tre. Jeg har litt lavere action på min Legacy enn de to andre, men den brukes heller ikke så mye til å spille solo. Dessuten blir det litt mer output når strengene ligger tett på pup. Den låter som en litt fet Fender strat, men ruller jeg av bassen en aning, er den spot on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20151113_PB130865.JPG

Den var skummelt lik hvordan jeg hadde specca en G&L hvis jeg skulle custom bestilt. Hadde nok gått for tremolo og muligens nickel hardware og ebony gripebrett.

Har hatt et par G&L og ingen av dem har vært helt spot on for mine preferanser. Knallgode gitarer allikevel. Digger soapbar MFD pickupene. Spesielt i neck.

Her er et bilde av en classic custom som jeg nylig solgte. Rosewood/ebony gripebrett og tremolo, så hadde den nok blitt værende...

20151113_IMG_0011.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker gitar, skjønner ikke hvorfor du solgte. :P

Ja, jeg var i utgangspunktet skeptisk, men jeg fikk en så knalldeal på gitaren at jeg tenkte at jeg fikk prøve å leve med gull-hardware. I dag kan jeg ikke tenke meg å bytte. MFD-mikkene står høyt i kurs hos meg, helt latterlig allsidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen fotograf, men antar det duger.

ASAT Special Semi-Hollow, 2001 modell.

ASAT Special er helt sinnsykt nice, hadde en slik fra Tribute-serien og det er den mest allsidige gitaren jeg har spilt på! Alt fra tele-twang til muskuløs rock n roll på bridge pickupen, og den cleanlyden på neck-pickupen! Var på nippet til å custombestille en slik, men med kombinasjonen svak krone/sterk dollar og at G&L øker prisene ble det rett og slett ikke forsvarlig... Uansett, utrolig fin gitar! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.