Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

Her har jeg montert en ekte flunka ny Hardtail. Billige saker men jeg byttet ut sadlene til mine Wilkinson sadler. Grunnen til at jeg brukte tremolo før som Hardtail var at jeg trakk over skruen når jeg festet tremoloen for å prøve. Fikk ikke skruen ut - før nå. Jeg skar et hakk i skruen med Dremel og vips - ny ekte Hardtail.

post-13591-0-36320500-1447457054_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du når du skriver at denne fjølen har kjempebra lyd?

(Jeg spør seriøst)

Forøvrig morsom gitar da

Nei jeg er helt seriøs. Den brødfjøla er fantastisk resonans i. Det er den gitaren som jeg har hatt noensinne med best resonans og lyd i kroppen. (og gitarene jeg hadde 10 år tilbake lå på 5000kr og opp til 8000kr så det var skikkelige gitarer). Det er den eneste gitaren som noensinne har fått god lyd i pappforsterken min.

Totalt så låter lin Dragonfire humbucker bedre enn Mexico fender pickupene i konas dyre Partsocaster. Jeg regner med at det er plassering av pickup og meget god kropp med teak treverk, ikke minst. Det kan jeg høre.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si det på en annen måte. Det er så for resonans i kroppen på min og riktig plassering av pickup, så denne gitaren er den eneste gitaren som det ikke låter papp med av forsterkeren min. Da jeg brukte samme humbucker i HSH åpen annen Strat så låt det papp. Med konas partsocaster så låter forsterkeren papp. Men ikke med min brødfjølgitar. Da får jeg grei lyd i forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si det på en annen måte. Det er så for resonans i kroppen på min og riktig plassering av pickup, så denne gitaren er den eneste gitaren som det ikke låter papp med av forsterkeren min. Da jeg brukte samme humbucker i HSH åpen annen Strat så låt det papp. Med konas partsocaster så låter forsterkeren papp. Men ikke med min brødfjølgitar. Da får jeg grei lyd i forsterkeren.

Det du skriver er helt greit, men selve koblingene kan ha mye å si i denne sammenheng. Hvilke potter, kondensatorer etc. Det hadde vært interesant om du "lånte" en av din bedre halvdels singlecoiler og testet i din for å se om den er bedre uansett pickup, eller om det bare er ned den spesielle humbuckeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver er helt greit, men selve koblingene kan ha mye å si i denne sammenheng. Hvilke potter, kondensatorer etc. Det hadde vært interesant om du "lånte" en av din bedre halvdels singlecoiler og testet i din for å se om den er bedre uansett pickup, eller om det bare er ned den spesielle humbuckeren.[/

Jeg benekter ikke at under riktige forhold, feks montert på en Fender custom shop (for å ta Rolls rollsen ) så er det mulig at Fender Mexico er bedre.

Men hvorforr skal jeg sammenligne? Er ikke det viktigste at jeg har en gitar som låter bra, uansett pickup?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo Rottenikked, det viktigste er at du er fornøyd og har en gitar som du synen låter bra. Det er mer så vi kan forstå lyden. Eller legg ut et lydklipp.[/

Jeg skal legge ut lydklipp når jeg får strenger.

Men husk en ting. Forsterkeren jeg bruker er en pappforsterker jeg tenkte å bytte ut med Fender Mustang 2 - inntill jeg fikk denne gitaren, da. Nå vet jeg ikke om det er nødvendig.

Husk å ta forsterkeren i betraktning når dere lytter

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo Rottenikked, det viktigste er at du er fornøyd og har en gitar som du synen låter bra. Det er mer så vi kan forstå lyden. Eller legg ut et lydklipp.[/

Jeg skal legge ut lydklipp når jeg får strenger.

Men husk en ting. Forsterkeren jeg bruker er en pappforsterker jeg tenkte å bytte ut med Fender Mustang 2 - inntill jeg fikk denne gitaren, da. Nå vet jeg ikke om det er nødvendig.

Husk å ta forsterkeren i betraktning når dere lytter

Hvis denne gitaren er så god at denne forsterkeren gjør deg i tvil om det i det hele tatt er vits i å oppgradere den, trenger vi vel ikke å ta det i betraktning at det er en "pappforsterker" hva nå det enn er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ame="Rottenikken" post="741020" timestamp="1447796746"]

Hvis denne gitaren er så god at denne forsterkeren gjør deg i tvil om det i det hele tatt er vits i å oppgradere den, trenger vi vel ikke å ta det i betraktning at det er en "pappforsterker" hva nå det enn er?[/

Dere må ikke tro at jeg har en forsterker til 3000Kr. det er bare det. Når dere dømmer lydkvaliteten så husk bare at jeg har en billigforsterker. Og tenk da hvordan den vil være med en Fender Mustang 2

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ame="Rottenikken" post="741020" timestamp="1447796746"]

Hvis denne gitaren er så god at denne forsterkeren gjør deg i tvil om det i det hele tatt er vits i å oppgradere den, trenger vi vel ikke å ta det i betraktning at det er en "pappforsterker" hva nå det enn er?[/

Dere må ikke tro at jeg har en forsterker til 3000Kr. det er bare det. Når dere dømmer lydkvaliteten så husk bare at jeg har en billigforsterker. Og tenk da hvordan den vil være med en Fender Mustang 2

Jeg har et spørsmål. Det er kanskje et dumt spørsmål, men når ingen gitar ville låte greit på pappforsterkeren min unntatt den selvbygde, så tenkte jeg en ting i dag.

Hvis den låter greit på denne forsterkeren så vil den vel låte sykt rått på en Fender Mustang 2, eller??

Eller kan det virke mot sin hensikt og en Mustang 2 avdekke feil i lyd fordi den er så god forsterker?

Hva er svaret der?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et slags forsøk på forsterkerspørsmålet ditt...

Et 'tja'.

Vi opplever amper forskjellig, men de fleste av oss kan vel erkjenne at vi opplever enkelte amper som mer 'avslørende' enn andre (men vi enes kanskje ikke om hvilke amper dette er da det er veldig individuelt).

Ofte er det et spørsmål om gain også, dvs mengden og karakteristikken. Mye gain vil dekke over mye slurv, mens moderate/mindre mengder gain vil kreve langt større kontroll av gitaristen.

Man opplever jo også gitarer ulikt på ulike forsterkere. En gitar kan oppleves fantastisk på en forsterker, mens helt ræva på en annen amp, selv om begge amper er av bra kvalitet. Finn frem en annen gitar og man sitter kanskje igjen med motsatte følelse.

Når det gjelder gitarene dine tror jeg at uansett hvordan man vender på det så vil både du og gitarene dine ha godt av en ordentlig forsterker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.