Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

Jeg bygde min kones Strat. En ting er sikkert: det et 100 ganger bedre resonans i treverket i Breadcasteren enn i den straten. Ja den har veldig tøff humbucker lyd. Jeg brukte et Strat plekterbrett som mål, ja. Hvis plassering av pickupen har mye å si så har jeg hatt kolossal hinsides flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-13591-0-57535300-1447245401_thumb.j

Vidvinkel og kameraperspektivet forstyrrer proporsjonene, og man får et fordreid størrelsesinntrykk. Se hvor mye bredere gulvbordene er i stolenden av gitaren enn hodeenden. De er nok ikke det i virkeligheten. Kan fint stemme dette her B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne tar kaka og alt passer fullkomment i alle ting med 100% balanse. Jeg har prøvespilt med en streng.

Det er vel en god kjent sak at desto færre strenger, desto bedre lyd.

Tipper det låter annerledes når du får på de fem andre.

Endret av kruneh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du selv synes den er kul og låter konge, så ville jeg sett meg fornøyd med gitaren. Inspirerende at du er så nysgjerrig på å prøve nye ting når du bygger også. Men husk at hva du selv synes låter bra ikke nødvendigvis låter bra for alle. Er nok mange her, meg selv inkludert, som er litt mer "konservative" når det kommer til materialer og teknisk utføring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Germaniumkid. Stas.

Når det er sagt, så spør du ganske ofte om råd, og for meg virker det kanskje ikke som om du tar de helt til deg. Et eksempel som kan nevnes er vel den kassegitaren med Floyd Rose, der du kjørte på uten å ta hensyn til de rådene du fikk. Resultatet av all den jobben vet jo både du og vi andre som fulgte med.

Før eller siden tørker kanskje rådene inn siden det virker som om du følger ditt eget hode, men det er vel ditt problem.

Jeg synes brødfjølgitaren ser morsom ut, selv om jeg personlig hadde kastet hele greia etter at jeg hadde oppdaget at jeg hadde laget hulrommet på feil side av kroppen- Det er flere billige brødfjøler der ute.

Det kan være lurt å handle noen flere tvinger til, enn å gjøre ganske mange kompromisser med konstruksjonen på grunn av tvinger, som tross alt ikke koster all verden.

Det er mye annet som kan brukes, som for eksempel strikk, eller treklosser som skrus ihop med treskruer. En stabel tunge bøker er også et godt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du selv synes den er kul og låter konge, så ville jeg sett meg fornøyd med gitaren. Inspirerende at du er så nysgjerrig på å prøve nye ting når du bygger også. Men husk at hva du selv synes låter bra ikke nødvendigvis låter bra for alle. Er nok mange her, meg selv inkludert, som er litt mer "konservative" når det kommer til materialer og teknisk utføring.[/

Ja,eg er hittil veldig fornøyd. At kontrollplata sitter på feil side gjør ikke at det er i veien når man spiller og det bare er volume og en tonecontrol og jeg bruker den løsningen med kabelen som vist på bildet under. Da er ingenting i veien. Hadde jeg hatt vender så hadde alt vært søppel og bare å hive men vender har jeg ikke, bare en tonekontrol og ledningen er i vinkel. Dette til sammen gjør den helt ok. De to tingene tar jo mye høyde og lett komme borti, særlig kabelen unntatt slik som på bildet, og venderen hadde jeg kommet borti og stilt på hele tiden mens armen gikk opp og ned. Dessuten er det jo det hull som kabelen kommer opp i.

post-13591-0-02223600-1447304974_thumb.j

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette relic typ "man tager hvad man haver"?[/

Ja så lenge det er gode deler så... Jeg hadde Wilkinson stemmeskruer og stol og ellers hardware fra en delegitar jeg smalt sammen som gitar som jeg aldri brukte. Det samme gjaldt pickup og elekrtonikk. Det er to Alpha fullsize potmeter på 500k og en passende caps og Dragonfire pickup fra bridge posisjon, og det låter ypperlig. Det er bare en streng på så jeg gadd ikke stemme den i går, jeg tok den bare sånn ok. I dag stemte jeg den med en iPad og nå er lyden bare HELT SJUKT RÅ!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bedømme en gitars lyd på grunnlag av én streng er kanskje litt tvilsomt.

Eller?[/

Hvis jeg sammenligner D-strengen på Straten til kona som har ferdigkjøpt dyr kropp, USA stol og Fender pickups og og mye annet dyrt så låter D-strengen i min BREADCASTER bedre. Resonansen i kroppen jeg bygde er bedre enn den dyre kroppen i konas gitar. Det er dette jeg går ut ifra. Får kanskje resten av delene i dag.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.