Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

Jeg mener også at stolen er for langt unna 12. båndet. Med mindre bildet lyver enormt er jo stolen ca 5 cm for langt bak.

Det er vanvittig synsbedrag i det bildet.

Jeg tok strathalsen og la et Strat plekterbrett foran og fant samme avstand som det en Strat har. Jeg brukte Strat plekterbrettet for å få rett avstand. Hvis gitarstolen sitter 5cm feil så gjør den også det på samtlige stratocastere som finnes.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanvittig synsbedrag i det bildet.

Jeg tok strathalsen og la et Strat plekterbrett foran og fant samme avstand som det en Strat har. Jeg brukte Strat plekterbrettet for å få rett avstand. Hvis gitarstolen sitter 5cm feil så gjør den også det på samtlige stratocastere som finnes.

Så lenge du er sikker så er jo alt bra, men hvis jeg var deg så ville jeg kontrollmålt.

Du kan jo legge et målbånd fra nøtten til stolen og ta bilde slik at noen av guruene her, som jeg ikke er blant, kunne dobbelsjekket for deg. Det er jo enda ikke for sent å rette opp småfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er sikker så er jo alt bra, men hvis jeg var deg så ville jeg kontrollmålt.

Du kan jo legge et målbånd fra nøtten til stolen og ta bilde slik at noen av guruene her, som jeg ikke er blant, kunne dobbelsjekket for deg. Det er jo enda ikke for sent å rette opp småfeil.

Det har jeg også gjort og alt stemte. Se bildet over så skjønner du bedre.

Målt altså. Det er helt på millimeteren. Bildet lyver.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også gjort og alt stemte. Se bildet over så skjønner du bedre.

Målt altså. Det er helt på millimeteren. Bildet lyver.

Ok, jeg skal ikke kverulere, men at stolen er en cm over kroppen, pluss at bildet er tatt på skrå bakfra, skulle få stolen til å se for nær 12. båndet. I all ærlighet tror jeg du har målt til 14. båndet. Legg ut et målbåndbilde, så får du bevist en gang for alle at du har rett og vi tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er også sammenlignet med min kones fenderstrat og alt er helt riktig. Jeg mener ikke å ikke høre på råd eller være stolt men jeg ser det bedre i virkeligheten enn det et foto på forum gjør.

Vil fort merke det på intoneringa. Er det feil, vil gitaren låte surt for all framtid .Det er ikke mye å gå på, jeg måtte selv flytte halsen fremover på en telecaster jeg hadde bygd. Det var snakk om 5-6 mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min var nettopp innom. Han har supergehør og skjærer tenner av sure gitarer. Han syntes det vêr en rå gitar lydmessig og kjempegod resonans i treverket. Han sa jeg jeg har virkelig bygget en god gitar - og når han som har det supergehøret sier det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.esquire.com/entertainment/interviews/a2873/guitar042307/

Slakterblokken fra IKEA er fint treverk. En 1964 Fender er dyppet i et tjukt lag med Fullerplast. Så fullt mulig å bygge kvalitet for rimelig penge.

Edit: hører man på videoeksempelet fra Zachary guitars med den omtalte Ikea-gitaren så låter det helt pyton. Dels fordi byggeren ikke kan spille og dels fordi gitaren låter alt for bright (kan være en kombinasjon av treverk og hardware).

Edit 2: Fullerplast ble ikke brukt før i 1964

Men stolen ser fremdeles litt feilplassert ut...

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min var nettopp innom. Han har supergehør og skjærer tenner av sure gitarer. Han syntes det vêr en rå gitar lydmessig og kjempegod resonans i treverket. Han sa jeg jeg har virkelig bygget en god gitar - og når han som har det supergehøret sier det...

Spiller faren din gitar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være negativ, men du bygget vel også din kones strat? Plassering av pickup har enormt mye å si på lyden, og humbuckere låter også ofte tøffere enn singel coils.

Brukte du et strat plekterbrett som mål tipper jeg du er greit innafor det som er mulig å justere med sadlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.