Gå til innhold
Rottenikken

Broodcaster under bygging av brødfjøler.

Anbefalte innlegg

Men gitartuneren sier det motsatte og dere kan ikke nekte for elektronikken. Av dere, faren min og tuneren så er det tuneren som har best gehør. Og jeg har grønt lys oppe og nede på alle strenger.

Uansett så er den ferdig

Endret av Rottenikken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, space skrev:
1 time siden, space skrev:

Hm, kombinasjon tynne strenger og alt for hardt anslag? 

Eller muligens er det stemmeapparatet helt på bærtur. 

Hm, kombinasjon tynne strenger og alt for hardt anslag? 

Eller muligens er det stemmeapparatet helt på bærtur. 

Heller noe sånt - tynne strenger og hardt anslag. Det er nok jeg som spiller falsk når et elektronisk instrument sier noe annet. Når elektronikken sier at det er bra så nekter jeg å tro noe annet. Elektronikken kan måle eksakt i desibel og det kan ikke dere med deres gehør.

DET er hele grunnen til at jeg mener at den ikke er falsk - fordi det er ELEKTRONIKKEN som måler i desibel som sier at de ikke er feil. Jeg mener at dere kan ikke ha bedre gehør enn noe sånt som et elektronisk instrument.

Mulig her bruker feil strenger og slår an hardt og at det er alt...

Endret av Rottenikken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ELEKTRONIKKEN mener at din gitar er stemt så betyr det vel at vi andre her på forumet sitter med ustemte gitarer? 

#alternativefacts

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Rottenikken skrev:

jeg har målt fulltreffer med apparatet under. Det gir supert på alle strengene i både 1 og 12 bånd.

image.jpeg

Har du faktisk intonert gitaren din etter første og tolvte bånd???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Jeg har gjort alt. Og jeg tror ikke at det er mer å gjøre...

Jeg bruker den som den er. Min kone sier at det er nyyydelig lyd i den så, og den er til husbruk så jeg plager ingen

Endret av Rottenikken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er klar over at man skal intonere etter nulte og tolvte, eller første og trettende?

Forøvrig stemmer man ikke gitarer etter desibel, bortsett fra at den i bandet som spiller høyest angir kammertone.  

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig surt. Faren din eier ikke gehør.

De tunerene der er forresten ikke bra, er vel omtrent det billigste man kan få tak i. (Slik som de kaster med i gitarpakker)

Har en drøss av de på Kulturskolen jeg underviser på og de er bare irriterende.

Kjøp deg en god tuner, det er en bra innvestering.

En brukt tc Polytune får du billig, men til sjuende og sist mistenker jeg at det kanskje ikke går ann å stemme den gitaren din...

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En brukt tc Polytune får du billig, men til sjuende og sist mistenker jeg at det kanskje ikke går ann å stemme den gitaren din...

Hvis det er trilfelle så avslutter vi.. Jeg koser meg masse med Breadcasteren uansett.

Nå er det klart for å gjøre ferdig den hvite Straten for det er ikke mer å gjøre med Breadcasteren som jeg er STORFORNØYD med

Endret av Rottenikken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv en annen tuner og få intonert gitaren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
45 minutter siden, siimen skrev:

Prøv en annen tuner og få intonert gitaren.

Nei, for den ble mye bedre etter at sadlene ble satt lengre tilbake. Må de enda lengre bak så må stolen flyttes. Det er å gå for langt.

Takk for at dere fulgte prosjektet mitt som NÅ ER FULLFØRT!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er jo så lite som skal til før du kan kose deg enda mer med gitaren :)

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Jeg koser meg nok allerede. Mulig at jeg kan lage flere breadcastere likevel. Jeg skal lete opp noen fjøler med ferdig fasong som ikke trenger noe saging, bare fresing til pickups og kontrollrom. Det skal nok gå for kona, så lenge stikksagen ikke kommer ut av esken. Men som sagt - nå skal den hvite straten ordnes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en video hvor du har stemt den og bare spiller over strengene uten noen grep på halsen.

Og så med fingeren i tolvte bånd på alle strengene. Da hører vi lett om den er intonert eller ikke.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Rottenikken skrev:

Heller noe sånt - tynne strenger og hardt anslag. Det er nok jeg som spiller falsk når et elektronisk instrument sier noe annet. Når elektronikken sier at det er bra så nekter jeg å tro noe annet. Elektronikken kan måle eksakt i desibel og det kan ikke dere med deres gehør.

DET er hele grunnen til at jeg mener at den ikke er falsk - fordi det er ELEKTRONIKKEN som måler i desibel som sier at de ikke er feil. Jeg mener at dere kan ikke ha bedre gehør enn noe sånt som et elektronisk instrument.

Mulig her bruker feil strenger og slår an hardt og at det er alt...

Hz, ikke dB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.