Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

Dere så kanskje at lag to og tre er skrudd og spikret. Det er på grunn av at jeg bare har to tvinger og siden de er limt så skal det jo være i press under limingen. Alle lagene er limt. Halsplaten er en gir unnskyldning for å feste skruer som tjener som tvinger under liming. Halsplaten har ingenting med halsen å gjøre, den er der fordi jeg måtte ha det i press og kun har to tvinger.

Over til noe annet.

Dere ser kanskje at jeg har Gibson les Paul humbucker ring? Derfor er halsen gjort litt sjev og stolen skal sitte oppå et pent stykke treverk i dyp brunt treverk for å komme høyere så strengene blir rette. Jeg har også satt på Jackingang og i morgen kommer potmetere og knotter. Jeg har laget et stykke plast der Jack og potmeter kommer opp med printeren min. Inntil jeg får i bedre kvalitet fra Shapeways så skal jeg bruke denne. Det ser tøft ut. Se bilde:

post-13591-0-31430800-1447110138_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik å forstå at pots og jack kommer til å være der du blir å ha armen når du spiller? Blir ikke det litt upraktisk?

Ja, jeg la den feil når jeg freste, det var en tabbe. Så da kom pots og Jack feil vei. En strek i regningen. Jeg har målt nøyaktig fra 12 bånd og lengden er like opp og ned.

Med 90-graders vinkel på ledningen så overlever jeg.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med halsen? Er den ikke skrudd fast med skruer gjennom alle trelagene og halsplata?

Det er jo en grunn til at en bruker halsplate. Det er ikke pynt.

Halsen er ikke festet i halsplata den or bodde limt og skrudd fra tredjelag. Men jeg mangel en tvinge når jeg limte. Da fant jeg ut at en halsplate var en god unnskyldning for å sette i skruer for å presse det sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500k til volum er det mest vanlig å bruke. Det er også mest vanlig å bruke 500k til tonepoten.

Forøvrig er ikke dette noen fasit. Det du kan lese ved å følge denne lenken kan du stole på er riktig informasjon, og så kan du velge selv.

Vil du gjøre det enkelt, og som de fleste andre, så er svaret 500k

http://www.stewmac.com/How-To/Online_Resources/Pickups_and_Electronics/Which_control_pot_to_choose.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.