Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

Sadler er justert perfekt nå, i alle fall sier pappa det som har et meget godt gehør. Den siste soloen som jeg spiller er ikke helt vellykket men... For å si det enkelt - jeg kan ikke spille solo. Justering av sadler var alt som skulle til. Jeg gjorde det mye mer grundig denne gangen og resultat deretter. Nå er den nystemt med stemmemaskin koblet i Jack 20 sekunder før lydtest.

 

 

Endret av Rottenikken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en av strengene var litt feil. Det merket pappa mest på D-grepet. Jeg tok facetime til ham. Det var kun stemming som skulle til. Også pappa hørt at den val sur med nå er den stemt helt. H-strengen måtte stemmes mer. Mulig at den hadde strukket seg.

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Rottenikken skrev:

Noen ganger. Men intoneringen er perfekt på apparatet.

Det er verd å bruke en god del timer på å lære seg å trykke akkurat hardt nok til å få noten ren, men første omgang synes jeg du bør konse på å ha gitaren 100% stemt når du spiller. Ha grease eller grafitt i oversadelsporene og kjøp en clip on tuner. Det er veldig ubra for utvikling av gehør å spille på en sur gitar. Når du gjør det venner du ørene til at det er sånn en gitar skal låte---surt :(

Ellers syns jeg det er bra lyd i gitaren og fingerplukkinga var helt ok, så kjør på videre.

Og det er ingenting galt i å kjøpe dyre pickuper, om du foretrekker dem. Det er ørene dine som skal høre på dem. Jeg vedder på at de fleste her har dyrere utstyr enn ferdighet, prestisje og inntjeningsnivå skulle tilsi, åkke som.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Og det er ingenting galt i å kjøpe dyre pickuper, om du foretrekker dem. Det er ørene dine som skal høre på dem. Jeg vedder på at de fleste her har dyrere utstyr enn ferdighet, prestisje og inntjeningsnivå skulle tilsi, åkke som.

Tror jeg er et unntak der. Og det er ikke fordi jeg er så forbasket god til å spille :-)

Men jeg har litt mere utstyr (i antall) enn hva jeg faktisk trenger på enkelte felter.

Edit: men alt er relativt. Mike Stern eier f.eks to gitarer (en Yamaha og en eldre telecaster) og bruker fortsatt en førti år gammel transistorforsterker med noen rimelige Boss-bokser.

Jeg har mer utstyr enn som så og er definitivt en dårligere gitarist enn Stern. 

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, skela skrev:

Tror jeg er et unntak der. Og det er ikke fordi jeg er så forbasket god til å spille :-)

Men jeg har litt mere utstyr (i antall) enn hva jeg faktisk trenger på enkelte felter.

Edit: men alt er relativt. Mike Stern eier f.eks to gitarer (en Yamaha og en eldre telecaster) og bruker fortsatt en førti år gammel transistorforsterker med noen rimelige Boss-bokser.

Jeg har mer utstyr enn som så og er definitivt en dårligere gitarist enn Stern. 

Han hadde nå to fete Fendere bak seg når han spilte i Tromsø, men de var kanskje husets o.0

Jeg har ennå til gode å tjene ei krone på musikk (har dog fått litt betalt i naturalia noen ganger). Har ikke så verst teknikk på noen områder, men har aldri lært meg en sang godt nok til å innbille meg at å høre meg spille den kunne vært interessant for et betalende publikum. Etter tjueårene, med diverse bandprosjekter som døde i startgropa i tur og uorden, ble gitar mer en meditativ greie for meg. Har bare spilt med folk på rundt et titalls jamsessions, elns, siden jeg bikka 30.

Likevel har jeg 3 archtops i heltre, en Suhr, en Gibson LP, 2 high end-amper, og en haug av dyre pedaler. Ikke dermed sagt at jeg er representativ for Gitarnorge på noen måte---jeg vet det er mange veldig dyktige gitarister her, både glade weekend warriors og proffer. Men uansett hvor gode de er har ingen av dem noe med å komme å fortelle meg at jeg ikke trenger en Suhr. 

Edit: Har så mye utstyr at jeg glemte selve gullfuglen: Gibson CS Flying V goldtop. Men i dag skal jeg spille på nylonstrengeren jeg kjøpte ny for 1500 kroner for tre timer siden.

Endret av OsamaFetLaden
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Han hadde nå to fete Fendere bak seg når han spilte i Tromsø, men de var kanskje husets o.0

Jeg har ennå til gode å tjene ei krone på musikk (har dog fått litt betalt i naturalia noen ganger). Har ikke så verst teknikk på noen områder, men har aldri lært meg en sang godt nok til å innbille meg at å høre meg spille den kunne vært interessant for et betalende publikum. Etter tjueårene, med diverse bandprosjekter som døde i startgropa i tur og uorden, ble gitar mer en meditativ greie for meg. Har bare spilt med folk på rundt et titalls jamsessions, elns, siden jeg bikka 30.

Likevel har jeg 3 archtops i heltre, en Suhr, en Gibson LP, 2 high end-amper, og en haug av dyre pedaler. Ikke dermed sagt at jeg er representativ for Gitarnorge på noen måte---jeg vet det er mange veldig dyktige gitarister her, både glade weekend warriors og proffer. Men uansett hvor gode de er har ingen av dem noe med å komme å fortelle meg at jeg ikke trenger en Suhr. 

I yngre dager hadde jeg jevnt inntekt på å spille. Jeg brukte omtrent ikke penger på utstyr, solgte alt jeg ikke hadde praktisk bruk for og gjorde alt så enkelt som mulig for å gå økonomisk i pluss. Jobbene kom hovedsakelig av at jeg kan et tusentalls låter 'halvveis' (i de fleste sjangere), at jeg kan kore nogenlunde samt at jeg kan fylle endel andre roller (rigge anlegg, kjøre lyd, kjøre bil osv). Jeg var egentlig ikke noe særlig virtous (selv om jeg kan spille endel kjappe løp) og er temmelig begredelig som soloartist. Innspillingsrekorden pr instrument tror jeg kom av en Fender Mexico bass som dro inn over to hundre tusen kroner uten at jeg byttet strenger (og knapt med bruk av en eneste forsterker eller effekt), den ble kjøpt brukt for 3500kr og solgt for omtrent samme beløpet. 

Spol noen år fremover, man har fått barn og er ikke like avhengig av inntekter fra helger og ferier.. Hva gjør man? Jo, henger på gitarforum (og lirer av seg kverulerende utspill), kjøper skrot på eBay, fyller opp med utstyr til et hjemmestudio man knapt har bruk for, hamstrer inn uten å selge videre.. og spiller mye mindre enn tidligere.. :-)

 

Angående Stern så skyldes vel kanskje oppsettet noen år som heroinist. Det var vel hva han klarte å holde fast i for å gjøre jobber. De senere år han han nok fått kastet litt mer utstyr etter seg av sponsorer og produsenter. Fantastisk gitarist forøvrig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter i Seymour Duncan SH-4 humbucker til neste mandag. (ikke den mandagen om to dager) Jeg får nemlig inn mer penger enn jeg trodde denne mnd og jeg syntes at det er litt flaut å si at jeg har Fender Custom shop i middle og GFS i bridge så jeg kjøper Seymour Duncan til bridge for å få hvit farge, navnet og logo. Jeg har lyttet mer til demo av SH-4 og går for den fordi da kan jeg få hvit og det er LOGO på den samt at jeg likte lyden i  den bedre enn S.M 59. . Dessuten betaler jeg kun for varen og gratis porto over 50€, men ca 40% av det GFS skal ha er bare porto. Jeg solgte nemlig bridgepickupen min i dag og får inn litt mer. (En Fender CS Fat50's single coil) Da må jeg ha en Seymour Duncan. Og da får jeg den mye fortere også enn med GFS.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noen galt i GFS sine, men når jeg allerede har en Fender Custom shop... Hardde jeg hatt en Fender Mexico så hadde jeg gått for GFS. Jeg syntes at KOMBINASJONEN er flau - Custom shop mot GFS. Det blir som Rolls Royce mot Skoda - begge er bra biler men de passer ikke å stå ved siden av hverandre i samme garage.   Nå får jeg råd  til S.M likevel så... - og jeg får LOGO på pickuen.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.