Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

Det er veldig surt. Faren din eier ikke gehør.

De tunerene der er forresten ikke bra, er vel omtrent det billigste man kan få tak i. (Slik som de kaster med i gitarpakker)

Har en drøss av de på Kulturskolen jeg underviser på og de er bare irriterende.

Kjøp deg en god tuner, det er en bra innvestering.

En brukt tc Polytune får du billig, men til sjuende og sist mistenker jeg at det kanskje ikke går ann å stemme den gitaren din...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brukt tc Polytune får du billig, men til sjuende og sist mistenker jeg at det kanskje ikke går ann å stemme den gitaren din...

Hvis det er trilfelle så avslutter vi.. Jeg koser meg masse med Breadcasteren uansett.

Nå er det klart for å gjøre ferdig den hvite Straten for det er ikke mer å gjøre med Breadcasteren som jeg er STORFORNØYD med

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, siimen skrev:

Prøv en annen tuner og få intonert gitaren.

Nei, for den ble mye bedre etter at sadlene ble satt lengre tilbake. Må de enda lengre bak så må stolen flyttes. Det er å gå for langt.

Takk for at dere fulgte prosjektet mitt som NÅ ER FULLFØRT!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg koser meg nok allerede. Mulig at jeg kan lage flere breadcastere likevel. Jeg skal lete opp noen fjøler med ferdig fasong som ikke trenger noe saging, bare fresing til pickups og kontrollrom. Det skal nok gå for kona, så lenge stikksagen ikke kommer ut av esken. Men som sagt - nå skal den hvite straten ordnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rottenikken skrev:

Heller noe sånt - tynne strenger og hardt anslag. Det er nok jeg som spiller falsk når et elektronisk instrument sier noe annet. Når elektronikken sier at det er bra så nekter jeg å tro noe annet. Elektronikken kan måle eksakt i desibel og det kan ikke dere med deres gehør.

DET er hele grunnen til at jeg mener at den ikke er falsk - fordi det er ELEKTRONIKKEN som måler i desibel som sier at de ikke er feil. Jeg mener at dere kan ikke ha bedre gehør enn noe sånt som et elektronisk instrument.

Mulig her bruker feil strenger og slår an hardt og at det er alt...

Hz, ikke dB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, Rottenikken. Gitaren er sur. Siden den er sur når du tar akkorder på de første båndene, tror jeg den rett og slett ikke er stemt. Feilkonstruert gitar blir verre og verre jo lenger opp på halsen du kommer, men kan låte relativt greit på de første tre- fire båndene. Ikke stol på faren din. Gitaren er ikke stemt. Jeg fryser på ryggen.

Når det er sagt, er det OK lyd i den!

Synes du gitaren låter fint, er jo det det som teller mest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rottenikken skrev:

Takk for at dere fulgte prosjektet mitt som NÅ ER FULLFØRT!!!!

Det er ganske utrolig å bruke så mye tid og penger på å diskutere og kjøpe CS-pickups til en gitar du ikke engang gidder å intonere og stemme. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rottenikken skrev:

Nei, for den ble mye bedre etter at sadlene ble satt lengre tilbake. Må de enda lengre bak så må stolen flyttes. Det er å gå for langt.

Takk for at dere fulgte prosjektet mitt som NÅ ER FULLFØRT!!!!

Det er ikke fullført før det er fullført, og fullført er det ikke før du har en funksjonell gitar, min gode Rottenikk. Nå har du fått halve gitarnorge så investert i prosjektet ditt at de gråter seg i søvn over å ikke få sett det gjort ferdig. Et sånt engasjement medfører ansvar: Du lokket dem inn, nå må du få dem, og gitaren, din i mål.

Sett på den her: 

...så hiver du deg til med tuneren og gjør som space skisserte, så skal du se vi 'kommer til bunns' i det hele. 

Hvem vet, når fruen først hører deg spille rent på en gitar, skal du se du ganske kjapt blir inspirert til neste iterasjon av konseptet: En morgenbrødcaster.

Endret av OsamaFetLaden
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.