Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strømforsyning 500mA


pretty_zeeko

Anbefalte innlegg

Mitt tips: Ikke spar penger på strømforsyning. Billige daisy-chains skaper jækla mye trøbbel hvis du er uheldig. Noen har flaks med pedal kombinasjonene og billig strømforsyning.....det hadde ikke jeg. Brukte en Harley Benton strømforsyning som ikke hadde isolerte utganger (kort og godt en fancy daisy-chain på boks). Skapte vanvittig mye støy og påfølgende feedback problem. Kjøpte meg til slutt en Cioks DC10 med masse utganger i flere mA utgaver, problemene forsvant med en gang. Ca 2000 spenn er MYE pæng for en strømforsyning ala Cioks eller Voodolab, men ta en seriøs vurdering først om du ikke klarer grave fram pengene. Det er ikke like gøy å kjøpe strømforsyning som nye pedaler, men det er himmelsk å slippe unna støyproblemene og heller fokusere på å spille enn å irritere seg over støy og sus som følge av en dårlig strømforsyning.

......dessuten.....en god strømforsyning kommer til å vare i svæææææært mange år med fin behandling :)

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste strømforsyningene kan jo brukes til mye, ikke kun pedaler.

Riot er mer som en klumpete daisy chain ja.

Beste daisy chain på markedet er/var Diago, de hadde god isolasjon (stor forskjell på enkle adaptere også).

Jeg hadde oversikt over dette markedet til nylig men ser det har kommet endel nytt siste året, bl.a ny Mxr Brick.

Det jeg har brukt mest selv er Pedal Power 2+ (en slags bransjestandard), Fuel Tank Chameleon (isolerte utganger), Fuel Tank Jr (ditto), Diago daisy chain (til løse oppsett).

Skal man kun gi strøm til en enkelt boks fungerer nyere Boss PSA helt fint (har et par slike i bruk også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyeste på markedet er Mxr ISO Brick (ser lovende ut) og Truetone 1 spot Pro.

1 spot Combo Pack er billig løsning hvis man kun skal ha strøm til et enkelt oppsett (analoge pedaler kan stort sett daisy chaines). Men de adapterene varer ikke evig, spes ikke om de står plugget i for lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde oversikt over dette markedet til nylig men ser det har kommet endel nytt siste året, bl.a ny Mxr Brick.

Stemmer....har hørt noe bra om Mxr Brick men ikke testet selv (ble vurdert i sommer, men jeg turte ikke gå for nok en daisy-chain sak). Denne er vel ikke så dyr heller mener jeg huske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle 9v pedaler som tåler 12v nei..

Ble til at jeg har skaffet strømadapter til DD-20 så jeg kjører den så lenge rett i kontakta. Blir å oppgradere til Decibel 11 Deluxe/voodoolab på nyåret da jeg kan høre den billige Riot strømforsyningen støyer litt, men ikke altfor mye egentlig, men mer støy enn Decibel 11 Deluxe som jeg lånte av en kamerat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at jeg har skaffet strømadapter til DD-20 så jeg kjører den så lenge rett i kontakta. Blir å oppgradere til Decibel 11 Deluxe/voodoolab på nyåret da jeg kan høre den billige Riot strømforsyningen støyer litt, men ikke altfor mye egentlig, men mer støy enn Decibel 11 Deluxe som jeg lånte av en kamerat.

Batterier i DD-20 fungerer også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.