Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fernandes gitarer


Affen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Retrorocket med hals fra 1991, og den er en perfekt match til Roland GR55.

Når det er sagt, morsomt, men man trenger faktisk ikke evig sustain. Jeg trodde det før jeg fikk sjansen til å prøve.
Trist men sant. Når det er sagt, så er det veldig morsomt, og man kan gjøre ting som ikke er mulig på andre gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schecter sine toppmodeller har jo også Sustainer, dersom du skulle finne ut at Fernandes ikke er helt opp til par. Schecter er jo mye mer i superstrat-land, men mener de skal ha noen litt mer klassiske gitarer med sustainer også.

EDIT: Du kan jo fyre dem i hvilken som helst slags gitar :)http://www.fernandesguitars.com/sustainer/sustainer-kits.html

Endret av lokmund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Retrorocket med hals fra 1991, og den er en perfekt match til Roland GR55.

Når det er sagt, morsomt, men man trenger faktisk ikke evig sustain. Jeg trodde det før jeg fikk sjansen til å prøve.

Trist men sant. Når det er sagt, så er det veldig morsomt, og man kan gjøre ting som ikke er mulig på andre gitarer.

Som litt over snittet U2 fan så virker det spennende dog. Var Retrorocket jeg sikla mest på ;) Bilde!!!!!

Jeg fant dessverre ikke Fernandes i listen på gemusikk.no :(

Endret av Affen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg finner et bilde senere, men den ser jo ut som en sunburst strat med feil hode. Den jeg har er en kombinasjon av to gitarer. Hadde to, en japanprodusert en, og retrorocketen som er laget i indonesia. Like japanhalsen best, så jeg byttet. Litt mindre bånd på den, men en bedre hals.

Jeg synes byggekvaliteten er mer enn bra nok, men det oser ikke kvalitet lang vei, det er mer sånn "helt greit".

Jeg har aldri prøvd Scheckters system, men det jeg har lest er at Fernandes sin elektronikk er bedre. Det kan jo være smak og behag inne i bildet for alt jeg vet. Det var ikke akkurat labratorietester det stoffet eg fant, men mer synsing. Det er vi gitarister gode på! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på Truckstop sin kommentar; Schecter`n ser for emo ut. Spiller heller ikke emo eller metal ;)
Mehhe, hvor mye er prislappen på en slik Retrorocket på?
Hadde vært moro å kjøpe en "løs" og montere i en av mine eksisterende gitarer, men det er MYE jobb som ikke jeg tør begi meg ut på hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte min var planen også det. Jeg fant ut at prisforskjellen opp til en hel gitar var såpass liten at det ikke var bryet verdt. For meg er det en "ekstragitar" uansett.
Med forbehold så mener jeg at sustainerkitet koster rundt 2500, mens jeg mener jeg betalte noe over fire for hele gitaren.

Det skal freses og mekkes mye for å få plass i en gitar. Tviler på at det er butikk i det hele tatt, i hvert fall hvis du skal sette det bort. En annen sak er det jo selvsagt hvis du ønsker en sustainergitar der gitaren er bedre enn det retrorocketen er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.