Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tsjekkisk Epiphone Heritage series vs Gibson Les Paul Studio


Alfi27

Anbefalte innlegg

Takker, det er en meget nice gitar. Det eneste er at den er 10 år nyere enn jeg først trodde, og er dermed en av de første som fikk richlite gripebrett... Skal ikke bashe det før jeg har prøvd det, mye delte meninger men de aller fleste negative kommer fra folk som ikke har prøvd det, så det er jo bra! Mye positivt fra de som faktisk har prøvd det så er meget spent :D

85_455685192.jpg

Fiiiiiin!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk vending! Nydelig gitar!

Når det gjelder richlite vs. ebony har jeg begge deler - på to forskjellige les paul customs - Jeg merker ikke forskjell. Om noe foretrekker jeg richlite gitaren.

Btw: har du skjekka at det stativet er nitrovennlig? Er det ikke det risikerer du ufrivillig rellicering før du aner.

Det låter jo bra hvertfall! Alltid spennende å prøve noe nytt, selv om jeg sånn egentlig ikke er superfan av ideen å ikke ha treverk under fingrene.. Håper jeg blir overbevist!

Jeg har, og har hatt mange gitarer med nitrolakk i stativet og ingen har blitt misfarga eller noe slikt. Det er et Hercules rack stativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en av de feteste finishene som finnes!

Men, bare for å spore av tråden; hvor reelt er dette problemet med misfarging av nitrolakk og skumgummibeskyttelse på gitarstativer? Var dette bare en hype som var for noen år siden eller er det et omfattende problem? Har noen av gitarene mine stående i et billig trippelstativ fra gitarhuset, men har aldri sett noe misfarging, hverken fra dette eller andre stativer jeg har brukt.

(Ref: http://gitarhuset.no/Produkter/Rekvisita/Stativer/Rockline/Rockline-GS-028-3-Gitarstativ-for-3-gitarerGS028-3-p0000006788)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske kjapt så vidt jeg har skjønt. Over natta. Har du ikke opplevd problemer etter å hatt gitarene stående i stativet over en uke tror jeg du er home free. Mener jeg har lest nitroblandinga varierer litt og at ikke alle gitarer er like utsatt, men det er jo en skummel greie å eksperimentere med. I allefall når det gjelder en så fet gitar som Alfi har kjøpt seg nå.

Endret av Ballis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en av de feteste finishene som finnes!

Men, bare for å spore av tråden; hvor reelt er dette problemet med misfarging av nitrolakk og skumgummibeskyttelse på gitarstativer? Var dette bare en hype som var for noen år siden eller er det et omfattende problem? Har noen av gitarene mine stående i et billig trippelstativ fra gitarhuset, men har aldri sett noe misfarging, hverken fra dette eller andre stativer jeg har brukt.

(Ref: http://gitarhuset.no/Produkter/Rekvisita/Stativer/Rockline/Rockline-GS-028-3-Gitarstativ-for-3-gitarerGS028-3-p0000006788)

Min LPC er skadet av det fra forrige eier. Ser ut som svimerker på bindingen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.