Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

humbucker til lavmælt jazz-klimpring


arneK

Anbefalte innlegg

ser det er relativt mange som foretrekker PAF , tror jeg går for det, høres riktig ut med tanke på at bridge pickup "drukner".

Ja PAF og litt hot bridge pickup pleier å fungere. Dvs det sentrale er ikke output men at pickupen 'tåler' 500k volume og tonepot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side trenger man ikke nødvendigvis engang en humbucker for å få en bra jazzlyd med telecaster, som den alltid sublime Ed Bickert her demonstrerer:

https://m.youtube.com/watch?v=bxPBvDYVX2w

Han bytta siden til en Gibson humbucker, men såvidt jeg vet var det mer for å slippe 60Hz hum, og kunne finjustere volum på hver streng, enn at han var misfornøyd med tonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperzel kommentar gjaldt hovedgitaren til Keith Richards som har disse montert.

Den tonemessige endring som montering av disse tunere medfører er merkbar men ikke foretrukket av alle.

Det er heller ikke alle som foretrekker endringen i tone som følge av å montere six-saddle brass bridge heller.

Men temaet i tråden var jo rettet mot å spille jazz på en telecaster så det ble derav nevnt.

Hvis noen tilfeldigvis har en slik 'bastard'-tele med locking tuners, moderne stol, humbucker i neck og comfort cut (contour) de ønsker å bli kvitt så er det bare å ta kontakt. Helst minst mulig lakk, særlig på halsens bakside... (ingen fordel med lakk på gripebrett heller forsåvidt..:-)

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side trenger man ikke nødvendigvis engang en humbucker for å få en bra jazzlyd med telecaster.

Dette! Derav spørsmålet mitt i begynnelsen av tråden. Men siden trådstarter har en kropp ferdig utfrest til humb, så syns jeg også at en lav output PAF-type høres ut som en god plan.

Bickert låter bra uansett. Regner med du har Pure Desmond skiva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.