Gå til innhold
FunkySteve

Prosjekt "Squier CV 50's Butterschotch Telecaster"

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en Squier Classic Vibe 50 talls tele, etter å ha lest alle de fantastiske anmeldelsene. Denne gitaren vil hovedsakelig bli brukt som en "backup" gitar, men ønsker likevel å pimpe den. Pickupene er fantastiske, akkurat som jeg vil ha.

#1, Problemet med gitaren er at den fort går ut av stemning, og er noe løst inni inputen så skaper støy.

Hvordan kan jeg fikse dette?

#2, I tillegg ønsker jeg å fjerne "billiglakken", og farge den, og kanskje bytte pickguarden. Kom med forslag! (Er glad i butterschotch, men liker ikke denne plastikkversjonen av lakken.

Slik ser den ut nå utsquiertele50butterscotchblondefront.jpg

Takk på forhånd! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikkert det er vits å skifte stemmeskruer, storparten av stemmeproblemer oppstår i oversadelen.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Amund sier. Filing av sporene, eller bytte til beinsadel e.l. kan hjelpe masse. (sammen med korrekt strening, hvor strengen låser seg selv.)

jack er muligens bare å stramme til skruene litt?

Lakkjobb som ser skikkelig bra ut kommer fort på et par tusenlapper, selv om du gjør det selv, så ville revurdert det litt kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problem på min Squier angående stemminga, satte på et strengetre ekstra, på D og G strengene.problemet borte. Flott gitar forresten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjemt noen innlegg. Kanskje dere burde vært litt flinkere til å rapportere, slik at vi som modererer senser stemningen på forumet litt bedre?

Vi klarer ikke å lese alt. Dessuten klarer vi ikke å sørge for at alle brukere er fornøyde. Sånn er det bare, særlig siden noen er mer hårsåre enn andre.
Oppfordring- rapporter, og overlat til moderatorteamet å vurdere. Vi gjør så godt vi kan.

Moderatorinnlegg.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult prosjekt! Har hatt gleden av å spille på to av disse Vibe-gitarene, og jeg må bare si; the hype is real! Utrolig instrument til en latterlig lav penge. Klart man må gjøre noen justeringer, men båndarbeidet på halsene er utrolig godt utført, og for meg er det alfa og omega for en hvilken som helst gitar. Du må dele bilder når den er ferdig! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyst til å utdype deg, Hyrcanian?

.

Jeg beklager. Det kom frem annerledes enn jeg mente.

Da jeg skulle gå inn å moderere meg selv var posten borte.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte nettopp en slik selv, og for en gangs skyld skal jeg ikke modde. Gitaren er dritgod, og ikke bare grunnet prisen. Jeg ble veldig imponert av både pickups og byggekvalitet. Toneriders pickups produseres ved samme fabrikk som Classic Vibe serien, og de lærde mener at det er Tonerider som har spunnet pickups for CV-serien også. Fender/ Squier/ Tonerider vil ikke bekrefte dette, men pickupenes serienr. dukker visstnok opp på Toneriders hjemmesider!?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av juzzizhow
      Denne startet livet sitt som en 6m18Vib combo fra Weber.
      Etter mye lodding, modding og skruing har den nå sikringer på begge B+ "fasene", EZ81 likeretter, PPIMV, Kanalswitch i stedet for to/4 inngagner e.t.c .... Bærer noe preg/spor av skruing/mekking !
      Trafoene er fra Tubeampdoctor. 
      Celestion Greenback høyttaler ... 

Selges for 2000,- ! Prized to go, hentes i Asker.

• Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Heihei! 
      Bestilte telecaster deler fra MJT for ikke så lenge siden og vurderer og gransker pickupmarkedet! Kroppen er i Swamp ash og halsen i maple. Så det blir nok ganske bright (la oss ikke ta tonewood debatten  ) lurer på om folket har noen pickupanbefalinger? Har vært innom å sitt på Fralin, Bare Knuckle og Fender! Ser etter noe vintage med kanskje pittelitt ekstra juice
    • Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Vurderer sterkt å bestille deler fra MJT for å bygge meg ein tele! Har vært i kontakt med dem og venter på prisanslag. Har noen bygget gitarer fra dem før? i så fall, hvilke erfaringer har dere? Vurdere å bestille både nakke og kropp derifra. Kroppen blir da en relica seafoam(eller surf, har ikke helt bestemt meg) green tele, også har jeg syykt lyst på roasted flame maple nakke! Noen tanker? Ting man må tenke på? Pickuper og div. får jeg tak i fra andre plasser! gjerne kom med forslag om pickuper også? Skal lese meg mer opp på det...
    • Av Yngve Remes
      Har fått fatt i en signert telecaster(mexico) av Tom petty &the heartbreakers.Fra en konsert i san Francisco i '97. Spilt på under konserten av Mike Campell. Signert av alle. Med dokumentasjon. Lurte bare på hvor det er lettest å selge den.

• Av Gitarcowboy
      Hei!
      Jeg har begynt å spille igjen etter litt over 20 år. Begynte å spille på ungdomsskolen og litt etter det, men etter gitarkurset på skolen, og ett til litt senere, så ga jeg opp gitaren. 
      Jeg syntes det var et vanskelig instrument.
      Nå i år fant jeg en gammel elgitar hengende på veggen i kjelleren på et hus som vi ryddet for kommunen. Her er gitaren:

Det er en Höfner Club 50 fra ca. 1961-63. Dette har jeg funnet ut på nettet. 
      Dessverre så hadde en eller annen lakkert den i grønt på fremsiden og festet et Donaldklistremerke over logoen.
      Gitaren er for tiden på restaurering hos en velrenommert gitarmaker / restauratør.
      Brumikrofonen er ikke original. Jeg vet ikke hvilken type det er.
      Den ene skruknotten er også byttet ut en gang.

Funnet av gitaren vekket interessen for gitaren igjen og jeg har nå i oktober kjøpt en Fender Telecaster 2017 Limited Edition American Elite, mahogni Thinline. 
      Den skal jeg vise frem i Telecaster tråden.
      Er det noen av dere her som har en Höfner?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.