Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Studio - helst på østlandet...


Agg

Anbefalte innlegg

Heisann, begynner å bli en god stund siden jeg har postet her inne, men tenkte dette var et greit sted å spørre så...

Bandet mitt har nå kommet såpass langt at vi føler at det er på god tid at vi får spilt inn noe, derfor er vi på jakt etter et godt studio å spille inn i, men dette viste seg å være verre å finne frem til enn jeg hadde regnet med...alle kjenner noen som kjenner noen, som har et studio, men jungeltelegrafen går aldri slik den skal, så da er det vel på tide å ta ting i egne hender.

Så hvis noen har noen forslag til gode studioer (helst) på østlandet så hadde jeg vært takknemmelig for innspill, pris er i og for seg ikke en stor faktor bare vi kan få god lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type musikk er det da? Kjedelig å sende deg i retning pop-studio' date=' hvis du spiller deathmetal.[/quote']

Ekstrem metal i retningen black metal...

Stovner Rockefabrikk leier ut studio og medfølgene lydmann' date=' til en overkommelig pris. Veldig bra sted, med mange seriøse musikere som har brukt det, bl.a. a-ha, Turbonegro, Lene Marlin og Kurt Nilsen.[/quote']

Har du en link eller noe også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Høres kanskje søkt ut for dere som liker å slakte geiter og jomfruer, men pop og death metal/black metal er faktisk ikke så ulike å produsere. En flink lydmann skal jo uansett bare ta seg av det tekniske og overlate soundet til bandet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Earplane studio

Er på området til romerike FHS på Jessheim (4mil fra oslo). Folkehøyskolen leier det i skole tiden, mens de som eier utstyret der bruker det til innspillinger når det ikke er skole.

Jeg gikk på lydteknikklinja der i fjord, og kan undersøke priser og slikt om dere er interessert. De som eier studio er nok mest pop & rock orientert, men jeg tror de skulle gå med på å bruke meg som lydtekniker, da jeg kjenner studioet ut og inn, og de veit at jeg er til å stole på. (Jeg driver mest med melodic death ala opeth, dissection osv.)

Studioet er ikke noe luksus, men har alt du trenger for å gjøre brukbare innspillinger. Gi meg en PM, jeg kan sende deg noe greier jeg har spilt inn der. Kan også prøve å grave frem andre ting fra det studioet.

For å finne ut av en pris må det i det minste vites hvor mye tid som vil bli brukt i studio..

Send meg en PM om du er interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.