Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NBD - Fender Aerodyne Jazz bass CIJ


sarge

Anbefalte innlegg

Jeg har leeeenge hatt lyst på en svart Fender Aerodyne uten plekterbrett. En veldig clean look med lekker binding og en veldig fin vekt og balanse. Nyprisen har gjort at den var utenfor rekkevidde, men så dukket denne opp på finn og i dag fikk jeg den i hus. Helt original er den ikke. Bridgepickup er visst byttet med en fra Seymour Duncan og brua byttet til en uoriginal Badass bass II. Akkurat den er jeg ikke så fornøyd med at var uoriginal, men bassen er veldig fin å spille på og pickupene låter bra. Nå må jeg bare få byttet strenger, så får vi se om den blir en keeper. :-)

20151015_20151015_205753_aerodyne.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke være lei deg for at det sitter en Badass på den. Det er utrolig så mye det gjør med lyden i positiv retning. Skulle det gremme deg for mye, kan jeg kjøpe stolen av deg.

Edit-

Husker jeg hadde skikkelig lyst på en sånn, men så kom jeg til å tenke på at jeg har veldig mange flere basser enn det jeg behøver, og som jeg aldri spiller på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden hadde vi øvingsrom der DeLillos hadde utstyrlager. Jeg fikk en gang betalt for å lempe av turnétraileren og som den instrumentnerd jeg er tok jeg en titt i et par av gigbagenene for å se hva de brukte. Den sorte bassen (som jeg tror er et av hovedinstrumentene) var som antatt en Japan Aerodyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det første er det jo en PJ. Den er rutet fra baksiden og har dermed ikke kontrollplate foran. Den har heller ikke plekterbrett, men har kremfarget binding rundt toppen av kroppen.

Den viktigste forskjellen er nok at den er tynnere og lettere i kroppen. Toppen er også lett buet ut mot kantene. Ypperlig for meg med litt dårlig rygg.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er også en design"feature" at det kun er markeringer på siden. Det er for øvrig en standard Jazzbasshals med smal nut osv. Det er også bare kroppen som har binding. Halsen har ikke det.

PS: Jeg så forresten deLillos opptre på Lindmo på NRK i kveld, og også der brukte Lars Beckstrøm en slik bass. Jeg tror han har brukt den i mange år, så enten er han ikke så ivrig på utstyrsfronten, eller så har han funnet en bass som kan gjøre alt det han vil. Jeg tar det som et kvalitetstegn, uansett.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kvalitetstegn. Duff McKagan turnerte også verden rundt med en slik (og en P/J Japan special jazz bass).

Med andre ord; dette bør bli din nye hovedbass. Parker resten av samlingen din i skapet (eller bruk som peisved). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.