Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Banjo


ramb00m

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Banjo e vel som de fleste andre instrumenter kan eg tenke meg. Finnes vanskelige stykker og lette stykker. Men det at du spiller gitar kommer utvilsomt til å hjelpe deg på vei om du går over til banjo. Men tviler du klarer å spille det stykker der uten litt øving først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du skal begynne å spille banjo, så starter du ikke med earl scruggs vettu. du tok ikke tabs til vai når du satte deg ned første gang med gitaren?

earl scruggs er jo banjomeiser av høyeste grad, sjekk f.eks ut

"reuben" eller hvasomhelst egentlig.

ville bytta gitarskills med banjoskills eller feleskills, men da må jeg gå til innkjøp av flere instrumenter. uff og uff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har spilt litt banjo i skolesammenheng, og det er ikke lett å venne seg til nye tuninger. Faktisk er det ingen standard tuning (mulig det er en, men ikke som jeg vet om). Det jeg vet er at det er 52 tuninger som er vanlige.

Selv spiller jeg på en banjo med fire strenger, og en lys melodistreng øverst. Utrolig artig instrument, tilfører noe nytt til lydbildet!

Nå vil jeg poengtere at jeg egentlig er ganske rævva, men har da grunnleggende fingerspillteknikk i orden, og mestrer dur, moll og septimakkorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banjo er ikke så veldig enkelt å benytte i bandsammenheng. Som nevnt så er det ingen standarder på tuning, samt at de fleste tuninger omtrent umuliggjør mange akkorder. Man kan ikke bare hive seg i vei å spille masse akkorder uten å kanskje måtte stemme om.

Mandolin er mye enklere i så måte. Denne har 8 strenger som parvis er stemt i kvinter. her kan man spille fler akkorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.