Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Utdanning i musikk


slabben

Anbefalte innlegg

Har da en liten poll.

Jeg bare lurer på hvem som har en form for utdanning i musikk.

Om det er på vgs, universitet osv...

Og for all del!

Hvis du har gått på vgs eller høyskole, så fortell om hvordan det var...

Men må være relevant til musikk da :)

Hvis du fortsatt er under utdanning så svar på pollen som om du er ferdig. Men skriv gjerne litt om hvordan det er.

Selv har jeg bare "utdanning" fra gitarlærer fra musikk skole, men!

I år går jeg allmenn, og angrer sinnsykt på det.

Men har bestemt meg for å gjøre ferdig dette året og så søke på MD til neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er vel heller usikkert her og. Har relativt greit snitt, så håper på audition hvertfall.

Spurte en av musikklærerne på skolen jeg går og han sa vel for det meste det jeg trengte å vite for audition...

Håper det går bra. Snittet der i år var 5.1..

Så jeg er litt i grenseland hvis det er samma neste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er vel heller usikkert her og. Har relativt greit snitt, så håper på audition hvertfall.

Spurte en av musikklærerne på skolen jeg går og han sa vel for det meste det jeg trengte å vite for audition...

Håper det går bra. Snittet der i år var 5.1..  

Så jeg er litt i grenseland hvis det er samma neste år

Jeg skal ikke si meg sikker på det med karakterer på musikk-linja, men kan du spille gitar/bass/trommer etter noter, og i tillegg spille bra, så tror jeg ikke det skulle være noe problem egentlig. Du må jo også spille noenlunde jevnt.

Kjenner mange som ikke har så bra snittkarakterer, men som allikevel kom inn på musikklinja..

Så hvis du kan det som er nevnt ovenfor, har du faktisk gode sjangser for å komme inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på musikkskole fra jeg var 7 år til jeg var 13 år. Etterpå har jeg bare spilt selv og lært av meg selv.Nå er jeg 17 år. Det var bra jeg gikk musikkskolen først, for da fikk jeg vite det grunnleggende innen gitarspilling osv. Men jeg tror jeg har lært mer disse 4 åra av meg selv en på musikkskolen! Selv om jeg hadde en ganske bra lærer.

Nå for tia går jeg på Bryne VGS på Idrett. Greit nok men jeg angrer på at jeg tok idrett istedenfor musikklinja.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på musikklinje fra 1992-1995 (FØR refor 94..da het det nemlig musikklinje og ikke musikk, dans og drama) Og så studerte jeg ved NISS, musikerutdanningen fra 1997-1999.

Har spilt gitar i 16 år, begynte da jeg var 11 og er da altså nå 27 år :)

Vegar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på musikklinje fra 1992-1995 (FØR refor 94..da het det nemlig musikklinje og ikke musikk, dans og drama) Og så studerte jeg ved NISS, musikerutdanningen fra 1997-1999.

Har spilt gitar i 16 år, begynte da jeg var 11 og er da altså nå 27 år :)

Vegar

Kan du ikke fortelle litt om hvordan det var der?

Om det var verdt det, gode fasiliteter, utstyr, lærere, karriære-muligheter osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niss er ikke helt verdt det når det kommer til musikerutdanning . Men lys , og lyd også forsåvidt er bra . Jeg har to søsken som har gått der , sånn ca på samme tid som deg themunin . En lys og ei lysproduksjons leder 2. året ..

Kanskje du kjenner dem :D:P

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.