Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jackson hals på Strat


Anbefalte innlegg

Jeg vil ombygge starten min masse nå. Jeg skal ha floyd rose hals og tenkte å rocke gitaren med Jackson hals og FL - hvis mulig. Jeg kjøpte kroppen fra Kina engang, vel og merke med god lyd i treverk, og den kroppen følger eksakte Fender mål, også på halslomme. Kan jeg sette en Jackson hals i en Strat halslomme?

Så en ting til. Kroppen er ikke utfrest for Floyd. Kan jeg sette den på og bruke den som vanlig tremolo? Tenkte Floyd rose spicial.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det trenger jeg ikke. Jeg installerer mikrotilt og senker strengene til passe nivå med skruer i mikrotilten. Da trenger jeg ikke tenke på at floden kommer for høyt opp. Den skal kun brukes som vanlig tremolo, hvis jeg i det hele tatt bøyer, men det ser utrolig kult ut med Floyd rose og floyd rose Special får jeg for ca 70$ I gull og det er billigere enn en flytende Fender deluxe stol i gull. Nå bruker forresten aldri jeg tremoloen så jeg kunne like gjerne hatt hardtail. Men floyd rose ser så tøft ut. Og den har sorte justeringsratt, og det er tøft.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er den eneste som er mer opptatt av design enn lyd, hehehe. Men gitarene brukes nesten bare som veggpynt. Det er sjelden jeg spiller. Men jeg krever Fender deler og jeg må betale 530kr for halsplate med mikrotilt som er i gull og som har Fender logo bare fordi det står Fender på halsplata. Den koster over 300 kr mindre i krom og må spesialbestilles fra USA. Jeg kunne tatt en halsplate uten logo i gull fra billigprodusent også og spart 50 euro men da får jeg ikke logo. Mine gitarer skal være smykker. Når jeg bygger så dyrt og jeg attpåtil er mer interessert i design da forteller det litt om min extreme designinteresse. Betale 500kr mer for å få en F på stemmeskruene feks er jeg villig til. Det eneste er kropper og hals. Det kjøper jeg noen med pent design og jeg prøver å få svamp ash. Det må være pent på veggen.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er da pen da... Men den skal totalombygges. Ny elektronikk med CTS og RS kondensator, samt nye Fender pickups i SSH. Og Floyd rose plekterbrett. For ikke snakke om Floyd rose. Fargene skal ikke endres. Gull hardare og sorte pickups og plekterbrett med gullskruer.

post-13591-0-74037000-1443649534_thumb.j

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nei jeg driter ikke i lyden. Jeg må ha Fender pickups feks, og jeg skal kjøpe Fender Mustang II men jeg setter design enda høyere. Mens dere betaler ekstra 500kr på å få USA pickups i stedet for Mexico så nøyer jeg meg med Fender Japan eller Mexico pickups. Men 500 kr ekstra for en Fender logo som kun pynter... Fender pickups må jeg ha. Og en Fender Mustang II. Jeg skal se om jeg finner noen brukte Fender Mexico pickups... Og jeg trenger overhodet ikke Fender kropp og hals. Men kroppen må være ny og pen/stilig. Men kjøper jeg en hals så må jeg ha dekal for Fender. (Unntatt nå som jeg skal ha Jackson hals.)

Grunnen til at jeg koster på en Floyd rose Special er logoen og at den har sorte justeringsratt. Ellers hadde jeg kjøpt en grei fra en butikk i Nederland til ca 40.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg syntes det er dekorativt. I tillegg så vet jeg jo at det er veldig gode deler. Når det er det at det ikke er Fender så tror jeg, hvis du går til en gitarmaker, at på en håndlaget Strat sitter det sikkert Fender stol og stemmeskruer. Det er heller ikke dendergitar.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.