Web Analytics
Jump to content

Epiphone 1984 explorer - erfaringer

ErikKlæptn

Recommended Posts

Hei!

Vurderer å kjøpe meg en Epiphone 1984 Explorer, og lurer på om det er noen her som har erfaringer med denne? Tenker mest på kvalitet (i forhold til pris), hvordan er halsen, lyd etc.

Skal brukes i et 80-talls hardrock/metal cover band. Typisk Judas Priest/Metallica/wasp/Motorhead/Megadeth.

Hva mener dere som har prøvd gitaren? Yay or Nay?

Har prøvd en slik i den lokale 4Sound-butikken, og må si at jeg ble overrasket! Utrolig god å spille på, og ser like rå ut som den låter! Vurderte seriøst å ta den med meg hjem, men det ble EVH 5150 i stedet :P

Siden jeg prøvde den har den gått ned en tusenlapp i pris også, utrolig mye for pengene vil jeg si :)

• Like 1

Ganske midt på treet når det gjelder tykkelse, og C-profil. Syns den lå meget godt i hånda :)

Vet ikke helt hva jeg skal sammenligne den med, muligens noe tykkere enn Fender sin standard C-hals.

Edited by Alfi27
  • Like 1

Hadde en som jeg solgte her på forumet. Gått ned i pris? Jeg kjøpte den da de kom og prisen har vel steget etter det hvis ikke jeg er helt ute. Ga rett over 3k ny(backstage Jessheim)

Men til ditt bruk er den knall! Var veldig overrasket over hvor bra den låt og hvordan den føltes til den prisen. Jeg savner den faktisk når jeg spiller noe i den duren du nevner...

Bare å "gunne" på...

• Like 1

Jeg får kjøpt den på den lokale musikksjappa for ca 5000 nå, men det stemmer nok at den var oppe på 6000 en periode før sommeren :)

Ligger en på finn bruk til 4300, men for den prisen kan jeg like greit kjøpe ny og støtte den lokale sjappa.

Passer meg bra at halsen ikke er wizard thin, men ønsker allikevel ikke 59' baseball bat :P

Nei den er ikke i nærheten av Wizard, litt tynnere enn min Gibson G0 som er litt tykkere enn 60's profilen. Ser at det offisielle navnet på profilen er "SlimTaper "D"-profile", så antakeligvis 60's tykkelse med litt mer D-form på halsen :)

• Like 1

Jeg testet en såvidt, og ble helt ærlig ikke spesielt fornøyd, men det var på en 4Sound og setupen var mildt sagt ganske laber.

Jeg ville egentlig anbefalt deg ESP Edwards, men det ligger et stykke opp i pris og jeg solgte akkurat en av de få som er her i landet, så det er nok langt safere å kjøre på en Epi 1984. :P