Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

forslag til ny forsterker


space

Anbefalte innlegg

+ 1 på Mesa Mini Rectifier. Kjører min gjennom to Hiwatt 112 kabinetter og med fjærklang i loopen. Nydelig clean, fantastisk vreng og tar effekter meget bra. Ser de dukker opp på bruktmarkedet innimellom for rundt 8500,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke et stort problem for min del, når du har gain på kl 12 eller høyere er volumhoppet nesten ikke merkbart og hvis jeg splitter humbuckerne eller skrur ned volum på gitaren blir det skikkelig clean også! :)

Blir det et irritasjonsmoment kan du modde den til å få individuelle volum og gain-kontrollere hos Voodoo Amps. Koster vel en 300$ for selve jobben, og så er det frakt og sånt i tillegg. Vurderer å gjøre det selv, men har enda ikke fått svar fra de ang hvordan de merker verdien og sånt...

Forresten, den forsterkeren låter uten tvil best med Celestion G12H30-høyttalere! Har prøvd med V30 og vanlige Greenbacks, var ikke sammenlignbart en gang. V30 var fizz-helvete og GB var altfor flubby og loose i bassresponsen.

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre-kanals forsterker?

En enkanals forsterker med god crunchlyd kan lett bli det.

1. Cleanlyd. Rull av volumet på gitaren.

2. Crunchlyd. Full output fra gitaren.

3. Leadlyd. En clean boost som sparker i det første gaintrinnet i ampen.

Med aktiv bruk av tonekontroll og varierende pickup settinger er det et hav av muligheter.

Har aldri helt forstått hvorfor man trenger tre halvbra kanaler i stedet for en veldig bra kanal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.