Web Analytics
Jump to content

Rar bakgrunnslyd

Sondir

Recommended Posts

Hei. Jeg har en Ibanez RGIR-20E. Veldig fornøyd med gitaren generelt men det er en veldig irriterende bakgrunnslyd som alltid kommer når jeg muter strengene på necken. Dette hører jeg med forsterker men også uten forsterker. Kan også føle at nesten necken vibrerer litt helt til lyden slutter.

Takker for hjelp :)

Edited by Sondir

Ikke så lett å si, men etter å ha hørt tror jeg at jeg hadde startet på to mulige steder.

Det første er å legge en liten svamp inn i rommet der fjærene til tremoloen ligger. Det vil dempe eventuelle vibrasjoner i de.

Det andre som kan være en mulighet, er om du har fjærklang i forsterkeren. Skru av romklangen på forsterkere, og sjekk om det blir mindre irriterende.

http://www.vai.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=33058

Steve Vai har en klut/fille mellom fjærer og plastlokk. Lokket er fester med velcro.

Det sitter også en Ibanez Backdrop tremadjuster i Jem gitarene han bruker. Jeg testet selv en ESP Arming Adjuster som gjør omtrent det samme men kan vel ikke akkurat påstå at det var så ekstremt nyttig...

Og angående fjærklang; mye fint med analoge effekter... ofte å foretrekke.. Men akkurat reverb kan med fordel være digitalt (om ikke annet av rent praktiske grunner).

Edited by skela