Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe brukt fra USA?


mr quick

Anbefalte innlegg

Beklager om dette er feil sted å spør:

Jeg har blitt tilbudt en brukt Heritage H575 Custom for 14000 kroner(gjennom Jazzguitar.be) og det er såpass billig at jeg tror jeg vil kjøpe den. Jeg har ikke kjøpt musikkutstyr fra utlandet før, er det noe jeg bør vite? Hvordan er det med toll etc?

Vil gjerne høre fra folk med erfaring :)

Bilde av gitaren:

DsU9fPb.png

2dt2bFC.png

Endret av Marwin Moody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er varens verdi+ frakt+fortollingsgebyr . SÅ regnes 25% moms på det beløpet .

Hvis frakt er 500,- og fortolling 150,- så blir det totalt ca 4300,- i tillegg til gitaren på 14000,- .

En får FETE gitarer i Norge for tiden for 18k......

Renten ble satt ned i dag og da føk USD rett opp i 8.45 - Paypal sikkert over 8.60 .

Ikke billig fra USA for tiden , og en må regne med å ta et STORT tap hvis en vil selge dette i Norge nå .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som WellhavenT & Sugardaddy65 sier. I tillegg er det betryggende om man vet at selger pakker godt og at alle er enige om hvem som har ansvaret om det skjer noe i frakten.

Kul gitar forresten! :)

Endret av Ptr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får FETE gitarer i Norge for tiden for 18k......

1: litt over budsjett

2: ikke jazzgitarer :(

-

takk for alle svar. Hva er greia med moms? Hvordan vet "de" hva gitaren er verdt..?

Det ligger et par Ibanez Joe Pass (til hhv 11500 og 14450) og en archtop håndlaget av en britisk gitarmaker (Duglas Kyle) til kr 15500,- på finn. Dette skal etter hva jeg har hørt, være brukbare jazzgitarer. Jeg har ikke erfaring med disse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger et par Ibanez Joe Pass (til hhv 11500 og 14450) og en archtop håndlaget av en britisk gitarmaker (Duglas Kyle) til kr 15500,- på finn. Dette skal etter hva jeg har hørt, være brukbare jazzgitarer. Jeg har ikke erfaring med disse selv.

Er ikke interessert iKyle-gitaren, EMG er noe hark. Måtte ha prøvd den først.

Har sett og vurdert den billigste JP-20'en, men vet ikke om jeg trenger nok en poly-finish gitar med laminert lokk. Forøvrig er pickupplassseringen litt vanskelig. Igjen, måtte nok ha prøvd først..!

Endret av Marwin Moody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger et par Ibanez Joe Pass (til hhv 11500 og 14450) og en archtop håndlaget av en britisk gitarmaker (Duglas Kyle) til kr 15500,- på finn. Dette skal etter hva jeg har hørt, være brukbare jazzgitarer. Jeg har ikke erfaring med disse selv.

Joe Pass hata signatur-Ibanez-en sin fordi den hadde pickupen for langt mot broa. Etter den gitaren hadde han så stygga på offset pickuplassering at da Gibson bygde han en custom 175, fikk han pickupen plassert inntil enden av gripebrettet, ikke der den 'skal være' på en 175.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til å kjøpe i USA for tiden, er nettopp UTVALG . Som kan være dårlig i Norge .på noen modeller .

Toll og juks med verdi .

ALLE betalinger gjort fra Norge til utlandet registreres på ditt personnummer , og Tollen kan raskt og enkelt sjekke dette .

En liten historie .

En kompis kjøpte masse bildeler fra UK og satte mye lavere verdi .

En dag ringte Tollen han .

Spurte om verdien på en sending til han de satt på .

Han var ikke "sikker" ....deretter spurte de om en betaling nylig gjort til samme firma som sendingen var fra .

Var ikke så mye han kunne gjøre enn å innrømme at det stemte . Han sa at firmaet var skyld i at verdien var lav . De fortollet for full pris og sendte til han .

De kunne belaglagt sendingen og anmeldt han for svindel .

Med en gitar trenger de bare ta 1-2 telefoner til 4Sound eller Vintage gitar så finner de fort verdien . Og de søker jevnt og trutt på Ebay også .

Så verdien finner de hvis de vil . Ikke tro at Tollen er dumme , for det er de ikke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gitar trenger de bare ta 1-2 telefoner til 4Sound eller Vintage gitar så finner de fort verdien . Og de søker jevnt og trutt på Ebay også .

Så verdien finner de hvis de vil . Ikke tro at Tollen er dumme , for det er de ikke .

mtp. at det er en customgitar ville jeg tro at det ikke var så enkelt?

Hvis 18.000 er over budsjett er denne her over budsjett, da sluttsummen etter frakt og mva blir 18.000, som nevnt over her.

Stemmer nok desverre det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.