Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skraping/dårlig lyd i forsterker -marshall valvestate 80v


Anbefalte innlegg

Har en Marshall fra 90-tallet en gang, overtatt/låner den fra en kompis som ikke har brukt den på åresvis. Den lager masse skraping og sviktende lyd. Har kjøpt elektronikkrens på Jula, men ville høre om noen har gode råd hvordan det bør gjøre FØR jeg starter. Forsterkeren heter valvestate 80 V model 80/80

Kjenner noen til denne modellen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men det er det dårligste tipset jeg har lest på lenge.

Det skumle er at de tilsynelatende funker gull rett etter at man sprayer, men det er ikke noe som varer.

Disse to boksene er fine til mye, men det er de rene potmeterdreperene. Da er det like greit å skifte komponentene like godt først som sist.

Hold de langt unna potmetere. De blir ødelagt.

Det eneste scenarioet jeg kan se for meg at dette er en farbar vei, er hvis man skal spille konsert, ikke har noe annet, og man skal ha forsterkeren til å virke den kvelden, og så er det klart for service etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse stoffene er laget for å smøre, og å fjerne fuktighetvann. Ingen av delene trengs i potmetre. Dessuten legger de igjen olje, noe som tiltrekker seg støv og dritt senere.

Dette vet jeg ved å ha erfart det selv, ved å ha spurt personer som reparerer musikkutstyr, og ved å ha lest det på diverse fora. Ta et søk på temaet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, prøv selv. Men selvførgelig kan jo elektronikk spray være "snillere". Jeg har ikke hatt noe problemer med potmetere som jeg har brukt 565/WD-40 på.

Kanskje min elektronikk spray var en "mandags" boks, den funka ihvertfall merkbart dårligere.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å gjenta meg selv, les de innleggene jeg har postet.

Hvis det er slik at CRC 5-56 og WD40 er knall, hvorfor gidder man da å lage egen rens? Videre, hvorfor bruker ikke proffer de greiene der? De er billigere, og mye mer tilgjengelig.

På de (riktignok ganske få) elektronikkverkstedene jeg har vært innom, så har de hatt en boks med elektronikkrens stående. Ikke WD40.

Tåler godt at du har andre erfaringer, og jeg skal gjerne innrømme at jeg har ødelagt en god neve potmetre med CRC 5-56 selv, før jeg visste bedre. Det virker jo sånn rett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.