Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanselig å pusse til beinoversadel (klassisk gitar) selv?


Doktor Knepp

Anbefalte innlegg

Hvis du er i tvil, få noen andre til gjøre det. Har du lyst, har du lov.

Hva med å få tak i en som er ferdigskåret og at du selv kun justerer strengehøyden?

Takk for svar. Google litt, men alt jeg fant var dette: http://www.gitarist.no/categories/deler-til-akustisk-sadel

Noen ide om hvor jeg får kjøt ferdigskåret til klassisk gitar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanskelig. Finn en bit med kryssfiner, og så limer du fast vanlig sandpapir på den og setter i gang. Husk å vende og snu på beinbiten ofte, da du ikke klarer å legge jevnt press. Merk opp med vannfast tusj, og test ofte når fasongen er i nærheten.

Edit- det som er lett for noen, er ikke like enkelt for andre. Slikt er vanskelig å vurdere, men det er jo bare å prøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allparts har, men litt unødvendig å bestille direkte derfra om man bare skal ha en ting. Har du prøvd å ringe lokal musikkforetning? Jeg tror det skal være ganske mange som har slikt inne (gamle Ljosland Musikk i Drammen, som jeg tilbringte mange timer hos i barndommen, husker jeg hadde ferdigkutta oversadler til elgitar og kassegitarer inne..., men det er type 25 år siden eller noe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.