Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opptaksprøve til VGS


bublemark

Anbefalte innlegg

Det skjer forhåpentligvis i Mai eller noe. vet ikke helt, men Jeg vet IKKE hva jeg skal spille av sang og slikt.
sett litt på Rush, og litt på Jazz (ikke serlig flink til noen av delene enda).

Prøvde å lære meg Waves av Guthrie Govan. Haha, dream on :P
Forslag blir tatt godt imot. :D Greia med musikklinja er at de ikke er så glade i metall, så jeg burde prøve noe annet.
Til info kan jeg hele High Speed Dirt (utenom hele Marty sin solo, som det går an å lære seg) av Megadeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte Darkness Within av Machine Head. Det skal nevnes at det er ikke selve spillinga de ser mest på. De ser mest på det du gjør på teoriprøver og sånnt. Spill noe du kan veldig godt, og vis at du virkelig liker det du spiller og formidle godt, så er du på god vei.

Hvilken Musikklinje er det du skal søke? (Hvis Stange VGS er svar, så sees vi, og du må spille Jazz) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro, opptaksprøvene er ikke så ekstremt viktige. På min opptaksprøve spilte jeg en latterlig dårlig versjon av "Hey joe" med en nært rhapsodisk solodel. Fikk forståelig nok ingen opptakspoeng, men gikk ut med karakteren 6 på gitareksamen. Det lærerne liker er musikalitet. Ikke tenk for mye/hovedsaklig på teknikk, men vis en personlig musikalitet, om mulig. Er derfor som du sier at de ikke er så glade i metall, ofte når unge aspirerende gitarister spiller metall, blir det ren runking. Vis litt av deg selv i musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg forberedte Lenny (av SRV) og Doodlin' (Robben Fords versjon), men ble avbrutt halvveis gjennom Lenny. Da hadde de sett det de trengte.. Needless to say, jeg kom på 1.plass på venteliste (tror jeg hadde 4.9 i snitt ut ungdomskolen eller noe, hvis det betyr noe), og var musikkruss våren 07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.