Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tragisk versjon av noe på Altitudes - Jason Becker, ikke le


FenderUSA

Anbefalte innlegg

Her er et gammelt klipp eg fant på pcen av meg som prøver å spille altitudes. Metronomen er helt utelukket, så rytmen er så som så. Men shred er heller ikke min stil, men eg kan no legge ut videoen likevel, bare ikke le. Eg skal spille inn en bedre video senere.

Det må også legges til at Fender Stratocaster med tykke strenger ikke egner seg for sånn slags musikk :P

http://ufattelig.com/hahaltitudes.wmv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var helt greit, men ikke akkurat helt presist :wink:

Prøv å dempe strengene mye mer! Noen av sweepingene dine høres nesten ikke fordi løse strenger ligger og overdøver alt annet.

Det å klare å mute strengene er alfa og omega i sweeping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knyt en tennis-sokk ellerno' date=' rundt halsen ved andre band.. Forsvinner fort all unødvendig strengebråk.. Beste er jo å lære den ved å dempe med handflaten[/quote']

Kjipt på en gig det der da :P Sangen stopper opp midt inni, gitaristen tar av seg sokken, knytter den rundt halsen, spiller soloen og fjerner sokken igjen. Genialt? Neppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knyt en tennis-sokk ellerno' date=' rundt halsen ved andre band.. Forsvinner fort all unødvendig strengebråk.. Beste er jo å lære den ved å dempe med handflaten[/quote']

Du tenker på pickinghånden? palm muting?

Sikker dumt spørsmål, men alle er jo nybegynnere en eller annen gang håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knyt en tennis-sokk ellerno' date=' rundt halsen ved andre band.. Forsvinner fort all unødvendig strengebråk.. Beste er jo å lære den ved å dempe med handflaten[/quote']

Kjipt på en gig det der da :P Sangen stopper opp midt inni' date=' gitaristen tar av seg sokken, knytter den rundt halsen, spiller soloen og fjerner sokken igjen. Genialt? Neppe[/quote']

Selvfølgelig ikke live! Fint å bruke under øving/innspilling som det er snakk om på denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knyt en tennis-sokk ellerno' date=' rundt halsen ved andre band.. Forsvinner fort all unødvendig strengebråk.. Beste er jo å lære den ved å dempe med handflaten[/quote']

Du tenker på pickinghånden? palm muting?

Sikker dumt spørsmål' date=' men alle er jo nybegynnere en eller annen gang håper jeg.[/quote']

Yepp, tenkte på Palm Muting.. Skulle egentlig sagt det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har spilt, men ta det litt roligere så vil farten komme med tiden. Viktigere at du lærer å spille det reint i starten (uten løse strenger som klinger bak). Bra tilltak at folk starter med Becker igjen.. hehe.. Få inn denne, så er det bare å starte på Seranna og Perpetual Burn... :)

Fenderen kan nok passe til denne stilen også, men blir endel tyngere med tykke strenger. For å gjøre det litt lettere så kan du jo stemme ned en halvtone eller heltone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg skal heller prøve meg på air med jason becker. Då slipper eg de verste sweepe-partiene. Eg har i utgangspunktet ikke sansen for sweeping heller, synes det blir så følelsesløst. Men hvis noen har en JEM til meg, så kan eg godt forsøke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.