Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plugins Cubase 7


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Waves lager iallefall noen plugger med mer karakter enn cubase sine, men du kan få til det aller meste med cubase pluggene også. Spørs hva du er ute etter? Det finnes alternativer som er minst like gode som Waves også, feks Fab Filter, Slate, SlyFi, Soundtoys osv.

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks så synes jeg Cubase sin EQ har for lite "punkter" (4stk), multikompressord (som komprimerer verdt enkelt frekvens) er litt rotete/dårlig, og generelt er det lite plugins til Mastering. Så på Mastering/miksing på Youtube, å de fleste som laget videoer, uansett om de bruker Cubase, Protools, Fl, reaper osv, brukte plugins som f.eks Waves, i stedet for å bruke dem som er i software. Derfor stiller jeg spørsmål, er det så mye bedre plugins som Waves

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det handler om flere ting enn at det låter bedre. En ting er at flere plugger er laget med en spesiell karakter. Det kan være etterligning av spesielle outboards osv. Deretter handler det om gui. Så er det vel noen som blir påvirket av reklame vil jeg tro. Jeg har selv opp igjennom åra funnet meg et lite knippe jeg liker å jobbe med, og ingen av de er cubase sine....:) Men om jeg kunne hørt forskjell i en blindtest er jeg slett ikke sikker på...Kanskje når det gjelder klang, Relab LX480 liker jeg veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.