Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

skala spørsmål


kanonjon

Anbefalte innlegg

Bluegrot: Tufs? That`s the gayest shit I`ve ever heard.. Men' date=' fortell meg, kan vår defekte lille venn Steven levere? Njet..

[/quote']

Med tanke på hans bøker om tidsreiser, strengeteori, lysets oppbygging og funksjon i tids-rom kontinuiteten vil jeg si at Hawking har levert mer til menneskeheten enn Hendrix og Dimebag tilsammen.

sant det..;)

Og hva med disse "drømmeteater"-guttene? Det er jo musikkskolefolk så det jooomer!

hva mente du med det? mener du at de ikke lager bra musikk bare fordi de kan masse teori? tror ikke DT hadde vært det samme uten hver sin doktorgrad asså..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Musikkteori er for den saks skyld noe man lærer seg selv og ikke blir lært opp av andre

Selvfølgelig kan man lære teori av andre?! Hvorfor tror du folk gir ut intruksjonsvideoer? Og hva med disse "drømmeteater"-guttene? Det er jo musikkskolefolk så det jooomer!

Bluegrot: Tufs? That`s the gayest shit I`ve ever heard.. Men' date=' fortell meg, kan vår defekte lille venn Steven levere? Njet..

Euphor: Dimebag Darrell også en fyr som du kanskje har hørt om, Jimi Hendrix. Det eneste var at han ble lært litt av faren, da han var liten.

I stedet for å sette seg ned og lære seg teori og teknikker, så tar jeg heller å lager noen kule sanger med bandet.[/quote']

hadde ikke hendrix bøtta neppå med lykkepiller så hadde han sikkert ikke vært istand til å spille no mer enn knoking on heavens door uansett .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

on-topic er en fin ting

men hovedgrunnen til at jeg spør om skalaer og sånt er mest fordi at jeg vil lage riffs og "chops"(som går utifra riffet) at ikke bassen skal følge gitaren hele tiden. jeg har prøvd å lage noe, men jeg synes ikke det passer så godt sammen. noen som har noen tips ang. dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke DT, men det var ikke det jeg ville frem til. Har sett konserter av DT og de spiller jo kliss-likt til det som er på cd`ene. Det er rett og slett boring.

Men hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonki: ta f.eks. å lær deg en coverlåt bra. Så tar du heller å bytter ut partier med det du syns passer bedre. Improviser litt når du jammer med folk.

joda, men jeg mener ved komponering av musikk, og det andre problemet er at jeg ikke er så flink til å improvisere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg er enig, Stephen Hawking sitter i rullestol, og er derfor dum.[/quote']

Hvis du tror det så har du et problemer gutt..

Anyway..drit i å mess opp tråden til Jonki.

Playtime is over..

Jonki: du må jo begynne et sted. Ta for deg noen coverlåter. Og når du kan dem bra, så jammer du med putz.. (Jeg kan spille trommer :mrgreen: blastbeats.. :lol: )

Men du må lære hele sanger, ikke bare halve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg er enig' date=' Stephen Hawking sitter i rullestol, og er derfor dum.[/quote'']

Hvis du tror det så har du et problemer gutt..

Anyway..drit i å mess opp tråden til Jonki.

Jonki: du må jo begynne et sted. Ta for deg noen coverlåter. Og når du kan dem bra, så jammer du med putz.. (Jeg kan spille trommer :mrgreen: blastbeats.. :lol: )

jeg er mer ute etter en groove framfor blastbeats :wink::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chops er vel mer en betegnelse for hvor dyktig en er. Er en teknisk dyktig' date=' så har en "chops"

Riffing i forskjellige skalaer / tonearter er det vel bare å prøve seg frem med. Prøv å riff med bare tonene C#, D#, F, og F#.[/quote']

det jeg mener med chops er mer sånn at man går vekk fra grunntona og "leker" seg litt med noen andre toner, men samtidig hører sammen med nota fra grunntonen lissom, hvis ikke det kalles chops, hva kalles det da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.