Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

skala spørsmål


kanonjon

Anbefalte innlegg

Stairway To Heaven' date=' fantastisk vakker sang, laget av gitarist med peiling på musikkteori. Så, ja; jeg mener man helst bør kunne musikkteori for å lage fine sanger og riff.[/quote']

det kommer selvfølgelig ann på hva man legger i ordet "musikkteori".. F.eks det er forskjell å ha peil på musikk, en å ha peil på en skala. syntest det å ha feeling og litt gehør er tusen ganger viktigere en musikkteori!

det jeg prøver å komme fram til er: om man kan masse teori vil ikke det si at du er flink til å spille :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er helt enig med putz.

Fordi du vet mye stuff, betyr ikke det at du kan levere!

Bare se på Steven Hawkings. Fyren er verdens "smarteste"fyr, men fyren sitter i "star-wars"-rullestol og bruker bleie.

Hvis det blir for mye teori, så blir det som oftest kjedelig.

stevenhawking.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir for mye teori' date=' så blir det som oftest kjedelig.[/quote']

For de som ikke kan teori. ;)

Hehe...et typisk utsagn for de som ikke kan musikkteori og vil lære seg mer men vil ikke innrømme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på musikk-skole, men jeg syntes det var boring pga all teorien. (dette var for ca 10år siden)

Da jeg begynte å spille bass, tenkte jeg at jeg skulle drite i å lære masse teori. Og heller bare lære det av meg selv og av tips fra venner. Å spille bass for meg idag er noe av det gøyeste jeg vet. (tviler på at jeg fortsatt hadde spilt bass, om det hadde vært like mye teori på meg som det var for 10 siden)

Men alle har godt av litt teori, men å sette av flere timer om dagen til å pugge det er ikke noe jeg kunne tenkt meg.

Jeg spiller det jeg føler for, og jeg lar meg ikke bli kontrollert av andre.

Noen av verdens flinkeste gitarister er selvlært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri pugget teori i timevis, tar det inn sammen med alt annet jeg lærer.

Jeg kan alikevel en god del musikkteori og mener det hjelper meg sinnsykt mye i alle musikksammenhenger.

Er man åpen for det i stedet for å ha den utrolig tåpelige "jeg trenger vel for faen ikke noe musikkteorifaenskap"- holdningen, så går alt veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av verdens flinkeste gitarister er selvlært...

Og det var viktig å nevne i denne sammenhengen fordi.....?

Hvor gammel er du? 14år? Ivertfall i hodet si..

Om ikke du skjønner hvorfor jeg nevnte det så syns jeg synd på deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såsåså.... :mrgreen: Ikke bli så sint og amper da!

Om mange av verdens beste gitarister er selvlært, har det vel ingenting med ditt forhold til musikkteori å gjøre vel? :wink: Musikkteori er for den saks skyld noe man lærer seg selv og ikke blir lært opp av andre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med putz.

Fordi du vet mye stuff' date=' betyr ikke det at du kan levere!

Bare se på Steven Hawkings. Fyren er verdens "smarteste"fyr, men fyren sitter i "star-wars"-rullestol og bruker bleie.

Hvis det blir for mye teori, så blir det som oftest kjedelig.

[img']http://www.thejexpose.co.za/articles/stevenhawking.jpg

Hah, tufs! Stephen Hawking har Lou Gehrigs Disease, og det har fint lite med intelligensen hans å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også går ikkje musikk teori mest ut på komponering og ikke så mye spilling? jeg selv elsker musikk teori..

nei, man får bruk for det under improvisering, når man skal plukke låter, lese besifring, noter osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikkteori er for den saks skyld noe man lærer seg selv og ikke blir lært opp av andre

Selvfølgelig kan man lære teori av andre?! Hvorfor tror du folk gir ut intruksjonsvideoer? Og hva med disse "drømmeteater"-guttene? Det er jo musikkskolefolk så det jooomer!

Bluegrot: Tufs? That`s the gayest shit I`ve ever heard.. Men, fortell meg, kan vår defekte lille venn Steven levere? Njet..

Euphor: Dimebag Darrell også en fyr som du kanskje har hørt om, Jimi Hendrix. Det eneste var at han ble lært litt av faren, da han var liten.

I stedet for å sette seg ned og lære seg teori og teknikker, så tar jeg heller å lager noen kule sanger med bandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluegrot: Tufs? That`s the gayest shit I`ve ever heard.. Men' date=' fortell meg, kan vår defekte lille venn Steven levere? Njet..

[/quote']

Med tanke på hans bøker om tidsreiser, strengeteori, lysets oppbygging og funksjon i tids-rom kontinuiteten vil jeg si at Hawking har levert mer til menneskeheten enn Hendrix og Dimebag tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.