Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PO's CoolEdit for dorks


perottol

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

CoolEdit er, som du sier, et innspillingsprogram på lik linje med Logic. Og det er kjent! Det er faktisk det programmet med størst tilvekst av nye brukere for tiden. Siden jeg ikke er avhengig av en sequencer (midi) sysnes jeg at det er liten tvil om at CoolEdit fungerer best for meg, dessuten er programmet kjent for å ha noen av de beste innebygde effektene (45 stk).

CoolEdit (dvs produsenten Syntrillium) ble i vår oppkjøpt av Adobe, noe som i seg selv er et kvalitetsstempel, og omdøpt til Adobe Audition. Jeg vil anbefale programmet fordi det er så lett å bruke, krever relativt lite maskinkraft og er billig (det er jo noen som betaler for programmer og).

Men, jeg vil påstå at den beste hammeren ikke gir den beste snekkeren. CoolEdit er et verktøy, og det det er med det verktøyet du kan best du gjør den beste jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

For de som benytter Audition/Cool Edit Pro så kan jeg nevne at en ny versjon er på trappene: Audition 1.5.

Den nye versjonen inneholder følgende viktige oppdateringer:

- VST-support.

- ReWire support (synkronisering med andre musikkprogrammer. Feks Reason)

- Pitch Correction (Ala AutoTune)

- CD-brenning support

++++

For mer info: http://www.adobe.com/products/audition/main.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Adobe Audition drepte sjelen til Cool Edit! Jeg har fortsatt Cool Edit Pro 2 innstallert, vil ikke oppgradere til Adobe Audition 1.5... :roll: Eneste som er dumt med Cool Edit er at det ikke støtter VST, men det er ikke noe stort problem, siden jeg har de pluginsene jeg trenger i DX-format... Dritbra guide! Cool Edit kombinert med FL Studio for life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bedre da? At den støtter VST? :wink: Det veier fortsatt ikke opp for at Adobe faktisk kjøpte programmet og avskaffet navnet Cool Edit og kalte det noe så idiotisk som Audition og med en stygg høyttaler som logo.... :( Jeg kommer til å holde meg til Cool Edit Pro 2 til jeg dør... Adobe skal aldri få dra meg over til den mørke siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.