Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva kan man gjøre med denne vintage gitaren?


Trond.67

Anbefalte innlegg

Har arvet en ibanez 12 strenger fra ca 1970 hvor stolen har blitt trekt veldig muligens av alt for hard stemming eller noe. Resultatet vises på bildene under.

Gitaren har stor affeksjonsverdi for meg da jeg er oppvokst med den og også delvis lærte å spille på den.

Så er spørsmålet hva kan man gjøre med den? er det noe? og mottar også gjerne tips om hvem som eventuelt er flinke på sånne ting da jeg ikke er så rå trearbeider selv :-)

post-15060-0-57319100-1441982864_thumb.j

post-15060-0-55121600-1441982876_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mulig for en fagmann å fikse denne, men jeg er redd for at det koster mer enn det smaker.

Med det mener jeg at det ikke er økonomi i å fikse den. Jeg er redd for at hele toppen må plukkes av, fordi den er såvidt deformert som det den er, og da blir det litt jobb. Det holder trolig ikke å "bare" lime på plass stolen. Toppen ser buet ut, og det ser også ut som om den har "sluppet" i liming/binding på bilde nummer to. Ikke uvanlig på eldre gitarer, spesielt på tolvstrengere.

Når det er sagt, tenker jeg at gitaren er såvidt viktig for deg at slikt ikke spiller den store rollen. Kjør på, få den reparert, og kos deg med den, selv om det er feil merke når det gjelder gitarer som blir mye verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.