Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gullglitter-farget strat bygd av Isaksen i Bergen


Enur

Anbefalte innlegg

Mye tyder på at dette er en god gitar. Stemmer dette?

Nuvel, det skal vel holde hardt at noen kan uttale som det omtalte eksemplaret?

Hvis ikke herr Isaksen bygger på micrometer'en likt, med samme treverk, osv.,...........

Gullglitter høres jo ikke akkurat 'Stradivarius-aktig' ut.

Endret av Hyrcanian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå surret vel ikke Antonio Giacomo Stradivari rundt med utviklingen av seks strenger av metall, diverse gullfarger, bursts, nitrobelegg og så videre, så slik sett er vel fiolinreferansen rimelig meningsløs.
Forskjellen mellom goldtop og "gullglitter" er jeg ser det ganske minimal hvis man skal vurdere hvor fjongt en gitar låter. Det betinger jo at man ikke tror på at gullaktig utseende gjør noe med lyden i gitaren.

Noen som har erfaring med gitarene? "Move on, nothing to see".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen erfaring med Isaksens gitarer? Jeg har fått tilbud om å kjøpe deres strat-modell brukt. Selgeren skal ha 3000. Mye tyder på at dette er en god gitar. Stemmer dette?

Ingen erfaring med nevnte merke. Men, har du muligheten til å prøve den, så gjør det. Om du liker lyden og halsen så er det vel ikke så mye å lure på. Gull er gull?

Endret av finnD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå surret vel ikke Antonio Giacomo Stradivari rundt med utviklingen av seks strenger av metall, diverse gullfarger, bursts, nitrobelegg og så videre, så slik sett er vel fiolinreferansen rimelig meningsløs.

Forskjellen mellom goldtop og "gullglitter" er jeg ser det ganske minimal hvis man skal vurdere hvor fjongt en gitar låter.

Noen som har erfaring med gitarene? "Move on, nothing to see".

- Du mener fiolinreferanser er sitat : meningsløse, (ergo uvesentlige) ?

- I og med at du ser på forskjellen meIllom gtlitter og Goldtop som minimal, regner jeg med at du ville valgt 'glitter'?

(Billig diskusjon blir det Castor, når premissene er enda billigere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Gitaren er ikke glitter, ved nærmere ettersyn, men gull - goldtop heter det sikkert :) Det er for øvrig kvaliteten på instrumentet jeg er opptatt av. Ofte betaler vi mye for selve merkevaren på berømte kvalitetsinstrumenter. Imidlertid ser jeg ikke bort i fra at en kar i Bergen kan lage svært gode instrumenter, selv om han heter Isaksen :). Er det høy kvalitet, synes jeg det nesten er kulere å spille på en slik gitar. Siden jeg har lite å rutte med, er det også avgjørende at den har den lave prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.