Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Epiphone Thunderbirds?


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har erfaring med modellene som har gjennomgående hals? Prøvde en bolt-on variant her om dagen og syntes den låt overraskende bra, men fikser ikke lego-versjoner av instrumenter med limt eller gjennomgående hals i utgangspunktet. Prisen på de to epi'ene som finnes med gjennomgående er jo riktig bra, men jeg får ikke prøvd dem her jeg sitter. Ser det finnes en aktiv og en passiv. Noen som har dem og kan si litt om halsprofil, lyd og spillbarhet?

Edit: Jeg har lest meg opp på mikker, stol og treslag, lurer mer på hvordan de oppleves som instrumenter og særlig til innspilling.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fikk meg en i dag faktisk. Jeg har den billigste varianten, men er veldig fornøyd. Ikke meningen å spamme i tråden din men ønsket å dele meningen om bolt on versjonen. Eneste var at strenghøyden var litt stor fra 9ende bånd og opp. Usikker på om den skal være sånn eller om den har blitt sånn ved forrige eiers bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et par selv, både med skrudd og ikke skrudd hals om jeg husker riktig.

Opplevde faktisk ikke store forskjellene da pickupene låter så "tungt".

Setup er egentlig nummer 1.

De jeg har hatt inne har hatt "samme problem" hver gang, ved at de har hatt mye klirr og vært noen døde punkter på halsen. Men etter en setup går dette kjempefint. Pass på at bridgen sitter som den skal.

Som nevnt ovenfor har de tendens til å være litt framtunge, men man venner seg til det etter litt tid.

Til innspilling vet jeg ikke helt, det er ikke den mest allsidige bassen akkurat, men vil nok gjøre en brukbar jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! spørs om det er verdt å begynne å oppgradere en slik bass, men den som heter Classic med US pickuper ser jo fet ut, med forbehold om setup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.