Web Analytics
Jump to content

Tokai Golden Sound Stratkopi

areinhar

Recommended Posts

Mener du Goldstar Sound?

Disse fantes i flere varianter så det å prissette ut i fra et ca årstall og uten benevnelse er ikke lett.

Er det av type 60`s inspirert, kom de som ST50R, 60R, 70R, 80R 100R og 120R. Tallene indikerte i sin tid verdien i Yen, ergo en ST50R kostet 50 000 yen mens en 120R da 120 000 yen. Sistnevnte mener jeg kom med brazilian rosewood og andre kanaonspecs :)

• Like 1

Er nesten sikker på dette: Billigmodellene hadde U form på halsen, en kropp bestående av 2 eller tre deler. De dyrere hadde V form på halsen og ofte en 1 eller maks 2-delers kropp. Den mest solgte modellen var den til 50 000 YEN. Som oftest er det denne folk har (den var blant annet en storselger i England rundt 1982).

Så sjekk formen på hals og hvor mange deler kroppen består av.

Alle hadde jevnt over god kvalitet.

Har sjekket litt. På festeplaten til halsen er det et 6 sifret serienummer, det skal visst bety at det er en ST70, den er lakket svart så jeg kan ikke se treverket på kroppen. Ellers har den rosewood gripebrett. Serienumneret begynner med 2, som betyr at den er laget i 1982 ifølge en Tokaiside. Tok av halsen og i enden sto det preget 2-18. Kanskje 1982 uke 18?

Edited by areinhar

Din har ikke 'spaghetti-logo'. Det tyder vel på at den er litt nyere enn fra 82, tror jeg.

http://www.tokairegistry.com/tokai-info/tokai-fender.html

Som det fremgår i linken så overtok Goldstar Sound for Springy Sound-modellene i 84.

Har ikke stålkontroll, men jeg mener å huske at Springy Sound-modellene er en tanke mer ettertraktede enn Goldstar Sound-modellene. Dette henger vel litt sammen med at mange anser perioden fra slutten av 70-tallet og frem til starten av 80-tallet som høydepunktet for japanske F- og G-kopier.

Ifølge oversikten hadde Goldstar Sound "script logo" som min gitar har også i 1982. Første tall på serienummeret viser årstallet, for min del 2=1982. Og de lagde Goldstar Sound i 1982. Slik jeg ser det fra oversikten produserte Tokai både Springy Sound og Goldstar Sound i 1982. Men er jo ikke ekspert..

Edited by areinhar

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
    • Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.