Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mark Bass Mini CMD121P


Bugbass

Anbefalte innlegg

Dette er en liten combo, knapt større enn 12" elementet som sitter i, og den veier ikke mer enn 11,9kg. Comboen har Mark Bass sin standard preampdel, med en enkel 4 bånds eq, to filtre samt gain, master og line-out volum. Sluttrinnet yter 300w/8 ohm og 500w/4 ohm. I tillegg til 12" er det en piezotweeter som tar seg av de høyeste frekvensene. Dette er en bestseller hos Mark bass, og det er lett å skjønne hvorfor. Den låter rett og slett svært bra! Her får du bra med volum, og selv om den dypeste subbassen uteblir, så så gjør nettopp det sitt til at den funker så bra på små til borti medium scener. Bassen legger seg fint i lydbildet, god definisjon og lydteknikerene elsker den selvsagt, da den roter det minimalt til utover scenekanten. Skulle det likevel bli for knapt, så driver denne ampen fint et ekstra 8 ohms kabinett, til og med et 410! vis jeg skal pirke på noe, så er det vel at det kan bli litt vel mye sizzle i tweeteren. Men det er jo enkelt å temme med VLE filteret, som ruller av toppen som en passiv tonekontroll gjør det på en jazz eller pbass. Har du en mer hifibass med mye mellomtone, så vil en justering på VPF filteret elegant rulle av i mellomtonen. Som regel er disse to filtrene det eneste jeg rører av tonekontrollene.

Oppsummert blir det altså en liten, lett og kraftig liten combo, som kjapt kan brukes på størstedelen av alle jobbene for mange. Dvs så lenge du ikke spiller i et metal eller litt mer støyende rockeband med et par gitarvegger å konkurrere mot.. Jeg har også blitt fortalt at den funker veldig bra på kontrabass. Veilpris ligger på rett under 10 lapper, og det er den verdt!

http://www.markbass.it/product_detail.php?id=41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.