Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson USA 2016 Line Up


hanzzen

Anbefalte innlegg

Gibson har tradisjon og historie bak seg .

Og det er nettopp DET som de må satse på .

Jeg tror mange som kjøper en Gibson vil nettopp ha en del av historien , når de holder i en . Eller henger den opp hjemme .

Når jeg tar opp en 60s eller tidlig 70s SG , så "føler jeg historie" fra den tiden mye nytt ble skapt innen musikk .

Det er muligens innbilt for min del , men Gibson selger MYE på følelser til kundene .

Kvaliteten til Gibson USA er nå ikke så rasende bra .

De var nyskapende i 50s og begynnelsen av 60 tallet .

Da skapte de LP -Flying V- Explorer- SG etc. .

Siden har de seilt på dette .De ga ut masse vas på 70 tallet og litt innpå 80 s , som ikke slo an helt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hele fadesen er så enkel at Gibson rett og slett ikke er det rette merket for radikal innovasjon.

Jeg ser ingen grunn til at ikke Gibson skal kunne finne nye kundegrupper om de kommer med nye innovative produkter, men det må bli i form av nye produktserier parallelt med de tradisjonelle. Man tukler ikke med kjente og kjære oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyrcanian- det hadde vært morosomt å vite hva du mener om det, også. Skulle ikke forundre meg om du har noe å fare med der, opplysninger som er basert på kunnskap.

Castor,....

Gibson er et 120 år gammalt 'brand'-navn. Deler av firmaet føler forpliktelser, andre deler er kun markedsinteresserte.

Henry J. er sjef, som i visse kretser ansees som å tilhøre fraksjonen de med dollartegn i øynene. Så langt ikke direkte uvanlig for USA. Men,... han har en del mellomledere, type Rick Gembar og Edwin Wilson som tviholder på tradisjon, og hittil har fått lov til det gjennom sin Custom Shop. At Henry vil selge mye er lett å forstå, det er jo drivkraften i ethvert foretak.

Dette har ført til at Gibson og spesielt det som kalles "Gibson USA" har kommet opp med mye rart. Autotunere ?

Hvilken gitarist med respekt for seg selv benytter slikt? Rosa og lilla gitarer tekker kanskje mange men neppe de som til nøds vil kalle seg 'muskanter'. Dessverre så har kvalitetsinstrumentene til Gibson blitt svært dyre, spesielt for oss i Norge, og da tyr man til Gibson-avdelingen i 2.divisjon. Der QC er mer lemfeldig, om enn ikke som lekeinstrumenter fra østen.

Noen liker Gibson, andre liker andre merker, det er coolt.

Gibson totalt, har blitt noe annet enn det var.

Nigel Kennedy (søk han på YouTube) ble intervjua av blekka 'Guitarist' og ble spurt om hva han syntes om at en ny Gibson Custom Shop '59 Reissue kosta over £ (br.pund) 6000,-.

Da lo han og sa: "Er de ikke dyrere? Det er ca. halvparten av en hva en anstendig fiolinbue koster."

(Da kan man jo bare tenke seg hvordan fiolinen rammer i innkjøp.)

Endret av Hyrcanian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor,....

Gibson er et 120 år gammalt 'brand'-navn. Deler av firmaet føler forpliktelser, andre deler er kun markedsinteresserte.

Henry J. er sjef, som i visse kretser ansees som å tilhøre fraksjonen de med dollartegn i øynene. Så langt ikke direkte uvanlig for USA. Men,... han har en del mellomledere, type Rick Gembar og Edwin Wilson som tviholder på tradisjon, og hittil har fått lov til det gjennom sin Custom Shop. At Henry vil selge mye er lett å forstå, det er jo drivkraften i ethvert foretak.

Dette har ført til at Gibson og spesielt det som kalles "Gibson USA" har kommet opp med mye rart. Autotunere ?

Hvilken gitarist med respekt for seg selv benytter slikt? Rosa og lilla gitarer tekker kanskje mange men neppe de som til nøds vil kalle seg 'muskanter'. Dessverre så har kvalitetsinstrumentene til Gibson blitt svært dyre, spesielt for oss i Norge, og da tyr man til Gibson-avdelingen i 2.divisjon. Der QC er mer lemfeldig, om enn ikke som lekeinstrumenter fra østen.

Noen liker Gibson, andre liker andre merker, det er coolt.

Gibson totalt, har blitt noe annet enn det var.

Nigel Kennedy (søk han på YouTube) ble intervjua av blekka 'Guitarist' og ble spurt om hva han syntes om at en ny Gibson Custom Shop '59 Reissue kosta over £ (br.pund) 6000,-.

Da lo han og sa: "Er de ikke dyrere? Det er ca. halvparten av en hva en anstendig fiolinbue koster."

(Da kan man jo bare tenke seg hvordan fiolinen rammer i innkjøp.)

Useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Useriøst.

Hvorfor er dette useriøst? Dette er vel kanskje noe av det mest saklige vi har fått på lenge. Sannhetsgehalten skal jeg ikke gå god for, da jeg ikke vet, men her får vi info fra en som har et lass CS Gibsons og har samlet Les Pauls i mange år. Han har dessuten en genuin interesse for Gibson, og har sannsynligvis plukket opp masse info som har gått oss/meg, hvermanssen forbi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.