Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp meg å finne bassforsterker+kabinett


UglyCasanova

Anbefalte innlegg

Gikk for Trace'n jeg! Takker, Skoggy! Gamle bassisten min i Bergen spilte på samme oppsett, og jeg husker at jeg likte den karakteristiske lyden av den. Det hadde visst stått på lager siden '99, så jeg må først sjekke om det er noe liv i den. :P

Igjen, tusen takk for alle tips og visdomsord! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

På tide å hjelpe en bass amp n00b. ^_^

Jeg spiller på en Bass VI (6-strengs bass). Nå som vi flytter inn i et nytt øvingslokale kan jeg ikke lenger bare låne forsterker, så da må jeg punge ut litt (hehe, punge).

Tror jeg bør ha noe som får VIen til å høres mer ut som en bass, med tanke på at strengene ikke er større enn .095-.026.

Det kan være nytt, det kan være GODT brukt, så lenge det gjør jobben. Bryr meg fint lite om hvilket merke det er. Transistor, rør? Samme for meg.

Krav: Det må spille HØYT. Spiller støymusikk, så litt headroom hadde vært fint, slik at alle fuzzpedalene får vist seg litt frem. I tillegg har vi en aggressiv trommis. En ok EQ hadde også gjort seg.

Busjett: Helst ikke så mye mer enn 7000,-

Hei

Kjøpte nettop en Bugera BVP5500, 550w med rør i preamp hos Thomann.de. Kostet under 2100 NOK uten moms men inkl. frakt. Moms blir 25% på de 2100 og et gebyr for fortolling på ca150 da kommer den på roughly 2700. Pris på samme amp hos 4sound og Evenstad er 5500 NOK :-) Husk å velge land (Norge) i menuen og hvilken valuta. Da kommer prisene opp i NOK uten moms og frakt.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.