Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål ang. strøm til pedelbrett


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en DS-1, en ts-7, en dunlop wah wah, Ibanez DE7 Stereo Delay, Hosa Pedal Effect Jumper Cable (slik som man kobler sammen pedalene med), en Boss Boss PSA-230P strømadapterere og Boss PCS-20A Parallell strømforsyningskabel (som jeg kan gi flere pedaler strøm samtidig).

Vil dette fungere sammen? passer strømadapteren med dunlop wahwahen og de7'en?

Jeg har tenkt å bygge dette i en koffert som man får kjøp på clas ohlson :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener de skal passe, men du må sjekke mA styrken på adapteren, og på alle pedalene (ds1+ts-7 osv..). mA på adapteren må være høyere enn total mA til pedalene.

OG, du må kunne lodde. Den PCS-20A greia er for Boss pedaler som kan dele strøm (som tuneren og line selectoren), så du må kutte av tuppen på adapteren, og en av tuppene til parallell kabelen, og så lodde dem sammen igjen. Det er den løsninga jeg bruker hvertfall, og jeg kjøpte en parallell kabel fra Boss/Roland. Kan selfølgelig være de har laget en som du bare kan plugge rett på adapteren, men jeg fant ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har sjekket mA på adapteren i forholdt til pedalene, og det skal fungere helt fint.

Men den loddingen gjorde meg litt nervøs...

Men hvordan er det med støy egentlig? vil det bli mye støy ut av denne løsningen tror du?

Uansett kan det ikke bli mer støy enn det er i mitt ekle gnx3 effektbrett som jeg skal selge...

Men en ting til, har du et bilde av din løsning? hadde vært interessant å sett hvordan du har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan vil dere anbefale å feste pedalene til kofferten?

Jeg har tatt mål av en koffert å lagde brettet litt mindre enn målene i kofferten.Brettet er ferdig men har ikke lakkert det enda..

Det funker fint det bygg brettet så enkelt som mulig, å ikke bruk for tjukk materialle,brettet skal vell ikke være 1 tonn så det.

Og hvis du lager selv så kan du gjøre slik:(håper du sjønner hva jeg mener:P) Du bruker en limtre plate i de beste målene, så tar du to ikke så alt for tjukke planke ender som du lager vegger på siden med, så en ny limtreplate som er mye kortere enn den du har som bunn, den skal være som en litten topp plate slik at du kan hjemme kabler og strømunder den uten at alle ser hva du har under, og så enkelt som bare en kryssfinner som bakdel.

Fy flate hvor mye rot å dritt det ble her, å ikke all verdens til rettskriving heller, håper du sjønner det:P

Mvh Morty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo mange type kofferter' date=' men jeg tenkte å bruke denne fotokofferten: http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...%3A35+PM#q10885 (varenr. 32-8430 )

Den laptok vesken er ikke så dum heller, lurer på om det hadde vært bedre å kjøpe den, men eg må først sekor stor plass pedalene tar til sammen.

Du får lite plass i den der. Det er en til en laåtop. De har en annen, til verktøy mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den, og det passer meg veldig fint egentlig...

Ellers, til strømadapter kan vi alltids lage deg en løsnng som funker både prismessig og plassmessig ;)

www.gitarpro.com

BTW: IbanezMunky: Lønner seg å lese, han nevner fotoboks, og fotoboksen er litt lengre ned på Clas Ohlson siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var i hvertfall boss ds-1 og boss delay pedalen på plass. Men så fant eg ut at eg virkelig har drete meg ut. Kjøpte en strømadapter og en sånn paralellkabel med 8 strømuttak. Men no viser det seg at eg må kjøpe en boss LS-2, NS-2 eller TU-2 pedal for at det skal fungere sammen. Faen heller, går det an å lodde og gjøre slik at jeg kan putte paralellkabelen rett inn i adapteren? gidder ikke å bruke enda en tusing på pedal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, du må lodde dem. Klipp av pluggen på adapteren, og en av pluggene på parallellkabelen. Så lodder du dem sammen (tvinn sammen en og en først, og så prøv om det virker, hvis ikke bytter du om). Ganske enkelt. Husk å dekke over loddpunktene med teip e.l. etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.