Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God og rimelig elgitar med Les Paul shape, rå finish og aktive EMGs


Dogster

Anbefalte innlegg

- Jeg skjønner ikke den fikse ideen om at en gitar må være dyr for å være bra.

- Dette er den første øksa jeg har bestilt uten å være hellig overbevist, så det blir ekstra spennende.

Har du også problemer med den fikse ideèn om at en Fiat 600 ikke er like bra som en Maserati eller Lamborgini eller en Mercedes AMG?

Hvor mye billig 'dritdårlig' stash har du?

Og hvor coolt er det å kalle et billig strengeinstrument for øks?

SUPERCOOLT ?

Det var en fin bilanalogi. Jeg tror jeg snakker på vegne av ca 499 av 500 nordmenn når jeg påstår: 1: Fiaten vill ikke gjøre deg til gjeldsslave 2: Fiaten vil ikke blakke deg ytterligere med 30.000,- +++ i forsikringer pr år. 3: Fiaten bruker mindre bensin 4: Du kan utnytte potensialet til Fiaten uten å utsette deg selv og andre for fare, uten å leie en bane. 5: Du kan bruke Fiaten på dårlige norske veier, grusveier og kjøre over fartsdumper uten å skade bilen. 6: Fiaten er billigere å reparere. Og sist men ikke minst, den får deg faktisk også dit du vil.

Jeg trodde det skulle værer mulig å bruke slang om et strenginstrument, uten å bli uthengt for det? Det kan umulig være så farlig å kalle en gitar for øks, kjeks, delfin, hippie eller retarderte analfabet etc etc.

Jeg synes tvert om "Øks" er et bra metafor på en billig gitar. Hadde den vært dyrere kunne jeg kalt den for "motorsag". Du har sikkert bare "hogstmaskiner" i strenginstrumentskapet ditt.

Formålet med denne tråden var å 1: Få forslag en rimelig gitar som var god etter de nevnte kriteriene. 2: Få noe feedback på den nevnte VGSen.

Dyrt vs billig er alltid en interessant diskusjon. 4sound.no har nå ryddesalg på Gibson. Jeg jobber med salg og har inngående kunnskap om slike ryddesalg. Det man gjør er å selge varene til butikkens innpris for å redusere lageret uten å tape penger. Prisen blir som oftest justert til nærmeste ***9,- pris for å trigge kjøpelysten. Så over til poenget. De dyreste modellene på dette salget som vanligvis koster drøye 46.000,- er satt ned med over 16.000,- Dette som er butikken fortjeneste, har ingen betydning for produktets utførelse, eller kvalitet. Mens den rimelige varianten 8599,- er nedsatt 1600,- Man kan fortsatt diskutere hvem av det to som er det beste kjøpet etter et gitt behov. Men det at man brenner nøyaktig 10 ganger så mye penger på ingen ting på den dyreste modellen er umulig å komme bort i fra.

Ps: Jeg tror supercool staves uten t til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det at man brenner nøyaktig 10 ganger så mye penger på ingen ting på den dyreste modellen er umulig å komme bort i fra.

Jøss, er du helt sikker på at det er tilfelle?

Men siden du har så god greie på salg, så må det nok være riktig.

Nå tror jeg det er mange her som angrer seg og innser at de har brukt 10 ganger så mye penger som de burde på ingenting

Takk skal du ha for at du sier i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.