Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God og rimelig elgitar med Les Paul shape, rå finish og aktive EMGs


Dogster

Anbefalte innlegg

Prøv å lese litt til av innlegget du siterer. Så slår du opp i ordboka på utrykket "anstendig kvalitet".

Vet godt hva anstendig kvalitet er, det var ikke det som var poenget, jeg har lest innlegget ditt og ser du bla henger deg opp i at gitaren har basswood kropp,noe som MANGE gitarprodusenter bruker. At du samler på gitarer du ikke bruker er selvfølgelig HELT opp til deg. Men kan kanskje ikke være for kritisk i prisklassen du leter i. Kjøp brukt, så får du mest for penga!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å lese litt til av innlegget du siterer. Så slår du opp i ordboka på utrykket "anstendig kvalitet".

Fullstendig unødvendig å svare på den måten der. Vi har forsøkt å hjelpe deg så godt vi kan utifra de parameterne du selv har satt. Når du sitter og ser på en gitar til 5000 kroner har du i grunn selv satt standarden for hva slags kvalitet det blir på gitarene som blir foreslått. Makan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke den fikse ideen om at en gitar må være dyr for å være bra. Jeg har en Charvel Desolation DC-2 som kostet 3600,- ny fra butikk. Har også en Amerikansk Fender strat og en Japan produsert Team J-craft Ibanez RG Prestige, som begge kostet fire ganger så mye, og de skjemmer seg ut ifht Charvelen.

Når det gjelder "Basswood" innlegget, så er det sitater fra en som omtaler gitaren, til alle som ikke skjønte det, ikke "noe jeg har hengt meg opp i" eller mener noe om. Jeg aner ikke hva Basswood er, bortsett fra at det er noe antatt billig treverk. Prøvde bare å få noen saklige tilbakemeldinger på anmelders påstander. Men det er tydeligvis ingen som har testet VGS

VGS gitaren er bestilt, så gjør jeg meg bare opp min egen mening om den når den er testet, så får vi se om den blir slitt ut, veggpryd eller returnert.

Neste gitarkjøp kan fort bli en LTD. Mye interessante finisher og mye bra omtaler å finne om dem.

Endret av Dogster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennlig råd: de fleste her vil prøve å hjelpe deg så godt de kan hvis du spør om noe.

Når man er den som spør om noe på et forum, er det lurt å være grei mot de som tar seg bryet med å svare. Nesevise innlegg er sjelden en god strategi, i hvert fall om man vil at folk skal fortsette å bidra.

Ellers er det jo slik at det finnes både relativt billige gode gitarer, og relativt dyre dårlige gitarer, og til alt overmål finnes det også gode gitarer laget av basswood...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir fornøyd med kjøpet! Det er alltid gøy med nytt stash.. Og forresten.. Velkommen til forumet! :D

Takk for det Tarzan. :-) Jeg er litt utstyrsjunkie, så det alltid stas med noe nytt. Dette er den første øksa jeg har bestilt uten å være hellig overbevist, så det blir ekstra spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg skjønner ikke den fikse ideen om at en gitar må være dyr for å være bra.
- Dette er den første øksa jeg har bestilt uten å være hellig overbevist, så det blir ekstra spennende.


Har du også problemer med den fikse ideèn om at en Fiat 600 ikke er like bra som en Maserati eller Lamborgini eller en Mercedes AMG?

Hvor mye billig 'dritdårlig' stash har du?
Og hvor coolt er det å kalle et billig strengeinstrument for øks?
SUPERCOOLT ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en gitar ikke nødvendigvis må være dyr for å være bra

Det var vel bare en unødvendig streng reaksjon fra min side om et det ofte er en grunn for at dyre gitarer er dyre.

(Jeg beklager hvis tonen min blir oppfattet uhøflig)

Hvis TS mener at dyre gitarer ikke er bedre enn gitarer på billigsalg , bra for han.

Min erfaring harmonerer ikke med hans. Liker han billig skjønner jeg ikke behovet for å rakke ned på dyrt.

Ofte er billig muligens like bra eller bedre enn dyrt, MEN DET ER IKKE REGELEN !

Billige forsterkere låter ikke bedre enn dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.