Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God og rimelig elgitar med Les Paul shape, rå finish og aktive EMGs


Dogster

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort...

Er ute etter noe som ser ut omtrent som denne:

http://www.best2music.no/shop/vgs-evertune-eruption-4050p.html

Men den må ha en kvalitet og specs som denne:

http://www.sound1.com/web/asp/pdetalj.asp?pv=13091&pht=1

Den første falt totalt igjennom, da jeg gjorde litt research på den i helga. Har b.l.a lest at den lages i Indonesia og at overflatefinishen er papir som er pålimt i fronten og lakkert over...

Evertune systemet er også noe det er delte meninger om.

Den andre er forseggjort, og har de pickupene jeg er ute etter, men jeg kan ikke tenke meg en gitar, som ser så nitrist og kjedelig ut.

Dette er en gitar jeg egentlig bare skal ha i samlinga, for jeg mangler en med denne formen. Den skal mao ikke brukes veldig mye. Ønsker derfor ikke å kjøpe noe dyrt, men vil allikevel ha noe som har anstendig kvalitet.

Forslag ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noe erfaring med denne VGSen da som har noe positivt å si om den?

Ifølge en anmelder er gitaren bygget i "basswood", noe som gir en flat og kald lydsignatur. Papiret/fineren som er brukt, skal gi inntrykk av at den er laget i flammelønn (er det denne teknikken som omtales som quilted top?). Båndene er høye og gjør det vanskelig å schredde, samt at man får vondt i fingrene av dem. Evertune systemet demper strengene slik at man får dårlig sustain og EMG pickupene er av den passive, ikke så gode sorten. Best2sound mener prisen på gitaren er så lav at det er en skam og at det er en super gitar. Anmelder mener prisen på 5000,- er en skam.

Jeg er fult klar over at det lages bra produkter i Østen. Har en PRS fra østen som er helt konge, men det betyr ikke at denne duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At problemet skal ligge i at kroppen er laget av Basswood er hvertfall bare sprøyt. Basswood kan låte helt fint, det er en grunn til at Ibanez bruker det i såpass mange gitarer. At EMG HZ ikke er å hoppe i taket for er greit nok, men hva forventer du til den prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der anmelderen kan du bare glemme . Det er sprøyt fra ende til annen .

Høye bånd er vanlig på f.eks Ibanez og Jackson "shredde" gitarer .

Tror han trenger å øve mer hvis han får vondt i fingrene pga høye bånd .

Basswood er bruk masse av Ibanez-Jackson-Charvel .

Billigere gitarer har generelt ikke dyre pickups og dyre tremelo systemer . Du får hva du betaler for .

PRØV gitaren(e) .

Å bare bestille noe ut i fra noe som andre "mener" kan ofte bli feil , da folk har så forskjellig smak og preferanser .

Dessuten så vil ofte "billigere" gitarer variere en del selv om det er samme modell ( gjelder for så vidt for dyre gitarer også men vanligvis i mindre grad) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.