Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

overheads til trommer i studio


Anbefalte innlegg

Hei!

Da jeg var så dom å solgte mine gamle mikker siden jeg ikke hadde plass da til studio, har jeg invistert i å bygge ett studio rom i garasjen. Så nå leter jeg etter nye mikker.

Tenkte å bruke Shure SM7B og Electro voice RE-320 til skarp, hi-hat og kick. Men usikker på overheads. Hadde ett par DPA2011 tidliggere som jeg solgte, men er litt over mitt budsjett akkurat nå.

Mudsjettet for overheads er rundt 10 000,-. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dukker stadig opp Neumann KM184 på Finn. Eller du kan kjøpe noen brukte og billige Røde NT5 og oppgradere de med disse kapslene fra Octavamod: http://www.oktavamodshop.com/product_info.php?products_id=230

Det låter kjempefint!

Støtter begge dei mikkene som fine kondensatormikker, men har du vurdert ribbon-mikker til overheads? Det er jo litt smak og behag, men eg kjøte for ei tid tilbake eit par Golden Age R1 mkII for å teste. Desse er jo fryktelig billige, men både Neumann og Røde har ikkje vore i bruk til overheads etter desse kom i hus. Ribbonmikker plukker sjølvsagt opp meir rom og meir trommer enn typiske sigar-mikker, men det blir (igjen etter min smak) lettere å balansere opptaket, spesielt hvis ein ikkje kjører separate mikker på tammer. Og så funker dei brillefint på f.eks gitar også. Men som sagt, det er jo smak og behag. Har ellers også hatt gode erfaringer med Audix ADX51 i tillegg til overnevnte Røde og Neumann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En drøy lapp over budsjett i pris, men sjekk ut Miktek C5. Har kikket litt på det samme selv i det siste, og de går for å ha en bedre bunn enn 184, og ikke så krass i toppen men litt mer avrundet, fin og luftig (uttrykk hentet fra nett :) ). Har endel andre mikker fra Miktek (CV3, PM10 og PM11), og kan love at det låter særdeles finfint

https://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/585458-km184-vs-miktek-c5-help.html

Ellers er båndmikker fine som overheads, hvis en vil teste ut dette uten å tømme lommeboka så kjøp et par T-Bone RB100, Thomann sin Royer klone. Har et par selv, og de funker gull til overheads (gjerne sammen med småmembran kondismikker på HH og ride) i tillegg til å mikke opp gitarkabinett

http://www.thomann.de/se/the_tbone_rb100.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C5 selges både løst som matchet par, og som overheadmikker i trommemikksettet til Miktek. Akkurat som 184 kunne jeg fint plassert dem både over et trommesett, foran en akk gitar, brukt de til flygel, strykere, som rom-mikker og jeg vet ikke hva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.