Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pod xt live


Remy

Anbefalte innlegg

Det jeg har hørt er ikke å anbefalle. Har ikke selv' date=' men han i bandet har det. Kanskje han ikke har innstilt rett. Men har ikke fått noe bra intrykk yet.[/quote']

Hehe, spørs jo hvem som skrur lyden da, får jo grom lyd av min pod XT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min, men på en annen side har jeg ikke vært i stand til å få noen skikkelig gode lyder ut av den med mindre jeg har kjørt den gjennom Orangen først. Litt ironisk, med tanke på hvordan Line 6 reklamerer for hvorfor du ikke trenger å bruke tusenvis av kroner på en rørforsterker, når du trenger en for å få POD`en til å høres bra ut. Likevel, har du en forsterker du liker, så skal du nok bli fornøyd.

Jeg anbefaller at du kjøper "Metal" forsterkerpakken som ligger på Line 6 hjemmeside, da hi-gain modellene som ligger inne fra før er litt anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Jeg anbefaller at du kjøper "Metal" forsterkerpakken som ligger på Line 6 hjemmeside' date=' da hi-gain modellene som ligger inne fra før er litt anonyme.[/quote']

Absolutt, jeg kjører Line6 Big Bottom med ca 60% gain og en eq-gainpedal med 26% bass og 66% diskant, utrolig lekker, tung, klar lyd.

www.home.no/imomentary/trondertun2.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg planer om å kjøre den trolig uten amp-modellering, men kun som dedikert effekboks i loopen på Mesa'en min.

Eventuelt kommer jeg til å benytte med av Mesaen som poweramp, og benytte XTL'en som preamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min' date=' men på en annen side har jeg ikke vært i stand til å få noen skikkelig gode lyder ut av den med mindre jeg har kjørt den gjennom Orangen først. Litt ironisk, med tanke på hvordan Line 6 reklamerer for hvorfor du ikke trenger å bruke tusenvis av kroner på en rørforsterker, når du trenger en for å få POD`en til å høres bra ut. Likevel, har du en forsterker du liker, så skal du nok bli fornøyd.

Jeg anbefaller at du kjøper "Metal" forsterkerpakken som ligger på Line 6 hjemmeside, da hi-gain modellene som ligger inne fra før er litt anonyme.[/quote']

Vel, Line6 har rett, du tar feil :wink:

Tror det er mye hva man skrur det til. Har hørt noen nydelige klipp med Børge Petersen Øverleir....han er jo en av våre mest anerkjente studiogitarister her til lands. Og han bruker stort sett Pod rett i bordet i studio. Han sier det ikke glir like lett inn i miksen som en røramp, men allikevel er verdt det p.g.a portabilitet....Jeg tror på børge :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min' date=' men på en annen side har jeg ikke vært i stand til å få noen skikkelig gode lyder ut av den med mindre jeg har kjørt den gjennom Orangen først. Litt ironisk, med tanke på hvordan Line 6 reklamerer for hvorfor du ikke trenger å bruke tusenvis av kroner på en rørforsterker, når du trenger en for å få POD`en til å høres bra ut. Likevel, har du en forsterker du liker, så skal du nok bli fornøyd.

Jeg anbefaller at du kjøper "Metal" forsterkerpakken som ligger på Line 6 hjemmeside, da hi-gain modellene som ligger inne fra før er litt anonyme.[/quote']

Vel, Line6 har rett, du tar feil :wink:

Tror det er mye hva man skrur det til. Har hørt noen nydelige klipp med Børge Petersen Øverleir....han er jo en av våre mest anerkjente studiogitarister her til lands. Og han bruker stort sett Pod rett i bordet i studio. Han sier det ikke glir like lett inn i miksen som en røramp, men allikevel er verdt det p.g.a portabilitet....Jeg tror på børge :mrgreen:

Veldig interessant de du sier her. Hvor har du lest dette?

Børge har jo norges fineste gitarlyd, men jeg har alltid trodd han brukte enten CAE preampen og VHT 2/90/2 poweramp som oppsett, eller at han bruker den Guytron ampen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.