Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Guitar Works strat.


Blix

Anbefalte innlegg

Ja du får jo her en stabil hals med 'Ferrari' egenskaper koblet på en mer tradisjonelt utseende kropp.

Lydklippene (spes det siste) indikerer også at mye av den klassiske stratlyden er inntakt.

Ja det var nøyaktig det som var planen.

Må skryte litt av pickupene , Wilde MicroCoils er kanskje ukjent for de fleste, men de er pokker meg fantastiske. Litt omtale her, fra Ron Kirn.

Ulempen er at Wilde er nedsyltet i ordrer og det tar fort en måned eller 5 før noe dukker opp i postkassa.

Men de er latterlig rimelige også. :)

Wudtone var ukjent for meg. Likte veldig godt linkene, der produsenten ikke bare skryter på seg litt av hvert, men forklarer hvorfor og hvordan.

Lærte masse i dag.

Ja de har en fin nettside med veldig gode beskrivelser av produktene sine.

Og så synes jeg det var hyggelig å finne en Europeisk produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert! Gratulerer! :D

Et spørsmål: Jeg tenker på å kjøpe en Wudtone-trem selv. Kanskje et dumt spørsmål, men vet du om den kan stilles til å dra G-strengen opp en durters til B?

Den er som en vanlig strat-trem så det er bare en justeringssak det, men du får ikke mye igjen å gå på nedover da, uten å fjerne litt treverk bak blokka.

Durters er mue, jeg nøyer med med mollters. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er som en vanlig strat-trem så det er bare en justeringssak det, men du får ikke mye igjen å gå på nedover da, uten å fjerne litt treverk bak blokka.

Durters er mue, jeg nøyer med med mollters. :)

Takk, da blir det nok Wudtone. Jeg brukte mollters først, men prøvde durters når jeg hørte at Jeff Beck brukte det. Hørte ganske nylig at også Scott Henderson har slakka fjærene til det nå. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett utrolig fin, Amund! Grattis med kjempegitar.

Takker!

Takk, da blir det nok Wudtone. Jeg brukte mollters først, men prøvde durters når jeg hørte at Jeff Beck brukte det. Hørte ganske nylig at også Scott Henderson har slakka fjærene til det nå. Anbefales!

Mollters holder i massevis for meg. Wudtone kan vinkle blokka om du spør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger vel strengt tatt sjelden å dra den opp en durters, men jeg drar den ofte opp en mollters---fordi dét er en sweet spot for å forme akkorder med B- og høy E---men da er det fint å ha litt rom til å vibrere både opp og ned derfra. Å vinkle blokka er kanskje lurt, ja. Skal huske på det når jeg bestiller.

Jeg vet ikke forskjellen på de forskjellige spacingene, men vil gjerne ha den med mest avstand mellom strengen, for lettere pølsefingerplukking :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger vel strengt tatt sjelden å dra den opp en durters, men jeg drar den ofte opp en mollters---fordi dét er en sweet spot for å forme akkorder med B- og høy E---men da er det fint å ha litt rom til å vibrere både opp og ned derfra. Å vinkle blokka er kanskje lurt, ja. Skal huske på det når jeg bestiller.

Jeg vet ikke forskjellen på de forskjellige spacingene, men vil gjerne ha den med mest avstand mellom strengen, for lettere pølsefingerplukking :-S

Da går du for vintage mount med vintage spacing. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.