Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Guitar Works strat.


Blix

Anbefalte innlegg

Litt forsinket tråd, var for utslitt i går kveld... :)

Et prosjekt som har tatt sin tide dette, begynte å handle deler i Oktober 2014. Hadde ikke hatt råd til alt i èn smell, så det funket fint.

Skulle ha vært ferdig tidligere, men guttungen var så frekk å konfimere seg i Juni, så måtte prioritere økonomisk litt annerledes mot sommeren :P

Er min første "custom" gitar, min dyreste også for den saks skyld.

Specs:

Kropp, MJT i Tao Turqouise Blue, krakelert lakk, minimal relicing.

Hals: BGP, roasted maple, Indian rosewood gripebrett. 20" radius, 41.3mm bredde, asymmetrisk profil, medium tykkelse, to karbonstaver innvendig for super stabilitet. Dunlop 6100 bånd.

Vibb: Wudtone CP Holy Grail.

Plukkopper: Wilde Alnico MicroCoils

Tunere: Schaller M6 Mini top locking

Oversadel: Bein fra Dagros.

Halsplate og skruer: Wudtone, ekstra tykk og litt lengre skruer enn normalt. Dyreste halsplate ever da den kom rett over den nye tollgrensen med frakt og endte på nesten 600,- :wacko:

Reim: DiMarzio YJM Cheetah, feeeeet. :D

Plekterbrett, knotter og skruer: Montreux aged.

Eletronikk: Crazyparts vintage strat 58-61 med 0.1pF kondis.

Delene kom på ca 13000 tilsammen.

Siden jeg hadde investert såpass i gode deler var ikke dette noe jeg hadde tenkt å slenge sammen selv, så da var det bare å få en fagmann på jobben.

Jeg er så heldig å ha Trond Tufte boende kun en liten kilometer eller to unna meg, så deler ble overbrakt han for noen uker siden.

Rett før han dro på ferie selvsagt haha. Selve jobben gjorde han unna denne uken.

Hals kom uten monteringshull, noe som er optimalt for perfekt tilpasning til kroppen, bånd ble gått over, som de alltid må skal man ha optimalt resultat.

Alt sammen skrudd sammen og tilpasset på ekspertvis. Ganske lav action, og med 20" radius slipper man unna med det uten at det låter "plinky", fett som F!

Gitaren føles helt perfekt i mine hender, var som om jeg hadde spilt på den i årevis fra første stund. Halsprofilen er ganske lik den game Music Man EVH for de som kjenner til den.

Pickupene fra Wilde låter himmelsk. Litt kraftigere enn "normale" stratmikker, men fortsatt nydelig krisp tone, samt Wildes signatur "fullrange" fyldighet. Kjempefan av Wilde.

Så la oss kikke på den:

20570678859_719038cd6e_b.jpg

20757412845_b015e49771_b.jpg

20134821434_52a09f9c1c_b.jpg

20578015470_f2d89a21fa_b.jpg

20739729486_f86d72795d_b.jpg

Har ikke rukket å få spilt inn så mye, ble bare noe kjapt i 5150 III'n.

Litt klimpring bare. :)

Låter så langt best i Bugera 1960'n kjør på full spiker, god gammeldags Marshall-crunch, dette ble spilt inn 06:50 i dag tidlig :blink:

Alt i alt utrolig lykkelig med min første gitar 100% etter mine egne specs, og ikke verst at det kom på under 20k totalt, ble ca 16500,-

Hadde jeg ikke kjøpt alle deler selv hadde dette fort vært en 25k+ gitar.

Nå skal hvetebrødsdagene nytes fremover! :wub:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - den både ser ut og låter fantastisk! and dat roasted neck!!

Gratulerer :-)

Takker!

Vanskelig å finne noe å sette fingeren på her. :) Ser fantastisk ut.... Pirket måtte være at Guitar Works-logoen burde fulgt linja på siden av headstocken. ;)

Ja kanskje det? Uansett, spiller liten rolle for meg. :)

Veldig fin gitar, altså. Gratulerer.

Det er jo en bitteliten detalj, men siden gitaren ellers er så gjennomført lekker, så stusser jeg litt på hvorfor det er brukt Pozidriveskruer til å feste halsen.

Litt usaklig å nevne noe slikt, men jeg lurer altså på hvorfor.. :)

Hvorfor de er pozidrive kan jeg ikke svare på, og Wudtone skriver heller ikke noe om det i sin omtale av plata og skruene: http://www.wudtone.com/2012/03/22/wudtone-engineering-neck-plate-and-screws/

Men de funker så det suser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosmetisk sett tar det tid å venne seg til roasted maple headstock. Men de praktiske fordeleren er store (har jeg selv merket) at det rettferdigjør både høyere priser og exotic wood (møbel) look. Halsen blir kort og godt veldig stabil.

Ellers ser det ut som om du har fått med de sentrale detaljer her. 20" er det vel normalt kun Holdsworth signaturgitarer som her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg forsøkte å få fram at jeg mest lurte på hvorfor det var brukt "uvanlige" i gitarsammenheng skruer. Det var ikke meningen å påpeke at det var feil, for det blir jo for dumt.

Takk til Amund for svar, jeg leser så øyet blir stort og vått.

Jeg tok det ikke som det var noe "feil", ingen fare :)

Kosmetisk sett tar det tid å venne seg til roasted maple headstock. Men de praktiske fordeleren er store (har jeg selv merket) at det rettferdigjør både høyere priser og exotic wood (møbel) look. Halsen blir kort og godt veldig stabil.

Ellers ser det ut som om du har fått med de sentrale detaljer her. 20" er det vel normalt kun Holdsworth signaturgitarer som her?

Ja ser jo litt annerledes ut enn tradisjonelt, men jeg liker det. Halsen har to innvendige karbonfiberstaver også, så denne bør søren meg ikke røre seg mye! :)

Et par av Petruccimodellene til EBMM har den radiusen også.

Siden halsen ikke er bred og flisetynn som en Ibanez Wizard føles den ikke så flat som man skulle tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.