Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liker dere musikkteori?


leo

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Med tanke på overskriften på denne tråden:

Jeg mener at musikkteori utvilsomt er veldig bra å kunne, men at man bør fokusere mer på teknikken, og hvordan man faktisk spiller gitar, den første tiden. Selv om man kan masse musikkteori, er det slett ikke sikkert at det du spiller høres noe kult ut. Teknikken din er det viktigste.

Selv om man kan masse teknikk, er det heller slett ikke sikkert at det høres noe kult ut. Teknikk er ikke musikk. Musikkteori er ikke musikk. Musikk er musikk.

Musikkteori er gøy hvis det er det en interesserer seg for. Jeg interesserte meg for det uten å få det pressa over meg av en lærer eller et skolesystem. For andre er musikkteori kanskje noe av det kjipeste her i verden, og det har jeg full forståelse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt meg tid til og lese teori. Det jeg har lest har vært ganske ok. Det er bare det å ha tid til og lese.. eller ta seg tid iallefall. Men kansje det er litt prioritering som må til.

Bra link forresten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedre å kunne for mye enn for lite =3 eh vell ikke alltid, men i dette tillfellet tror jeg det varierer på hvem du er, skal du bare spille gitar og ikke lage musikk så trenger du bare nok til å improvisere soloer og ligende, synes eg-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart på vei til å bestille en bok fra Amazone som heter Guitar Grimoire - Scales and Modes. Fikk titta litt i den i en boksjappe her i Kuala Lumpur, utrolig bra bok for skalalære.

Skrevet av Adam Kadmon tror jeg han het...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.