Gå til innhold
OlaCodaSoda

Tapping?

Anbefalte innlegg

Har lyst til å lære meg Elephant Talk bass gangen, men er ikke så flink på tapping. Finnes det noen lærevideoer eller noen gode sider på nettet hvor man kan lære dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det finnes en video, tror den heter "Two handed tapping for electric bass". Jeg har den selv og lærte teknikken derfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk ut http://adriandavison.com/cd.html . skal du lære tapping så lær det odentlig :mrgreen: her snakker vi klassisk piano på bass. instruksjons videon du kan bestille er utrolig innholdsrik. finner knapt noe bedre. men kanskje litt over the top om du ikke har noe særlig erfaring med slikt tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips!

Tenker jeg får prøve å oppdrive begge disse videoene.

Fikk kick på tabbing da jeg kjøpte Crimson DVD'en Deja Vroom!

Tony Levin er helt genial!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tak I Victor Wooten's bidrag på Bass Day '98

Der viser han en god del nyttig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har på følelsen av at jeg kommer til å miste helt selvtilliten vis jeg ser den Wooten videoen, og det samme gjelder vel Adrian Davidson.

:lol:

Forresten er det noen av dere som kan King Crimson Elephant Talk bass gangen? Tony spiller jo den egentlig på en Stick, men det burde da la seg gjør på en 4 strengs bass også, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt litt på crimson, men ikke akkurat den. Du kan sikkert spille den på bass også, men det låter neppe like heftig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har hørt litt på crimson' date=' men ikke akkurat den. Du kan sikkert spille den på bass også, men det låter neppe like heftig.[/quote']

Blir sikkert ikke det samme nei men du bør sjekke ut den låta!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.